BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Politikai tartalomnak minősítették, ezért betiltották a kis orangutánról szóló reklámot

Az Iceland az első brit áruházlánc, amely úgy határozott, hogy leveszi a polcokról azokat a saját márkás termékeket, melyek pálmaolajat tartalmaznak.

Az Iceland nevű brit diszkont szupermarketlánc saját márkás termékeinél felhagy a pálmaolaj használattal, erről pedig a Greenpeace-szel együtt készítettek egy reklámfilmet – írja a The Guardian.

A reklámban egy orangután meséli el egy Emma Thompson hangján beszélő kislánynak, hogy a fajtársaival együtt a kihalás szélére sodródtak azért, mert hazájukban felégetik az esőerdőket, hogy a pálmaolajat kinyerjék.

A reklámfilm a Clearcast nevű ellenőrző szervezet szűrőjén fennakadt, és a 2003-as kommunikációs törvényre hivatkozva végül a reklámot betiltották a szigetországban, mert politikai kampánynak ítélték az anyagot.

A tiltás után ismert személyek is elkezdték megosztani a videót, így mára több milliós nézettségre tett szert a reklámfilm.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.