BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szőröstül-bőröstül változtat a Chanel divatház

A Chanel bejelentette: nem használ többé állati szőrmét, és egzotikus állatok bőréből sem készít termékeket. A francia divatház az állatjogi aktivisták nyomásának engedve döntött így.

A cég a krokodil-, gyík- és kígyóbőr használatát mellőzi a jövőben, az állati szőrmék mellett. A Chanel szóvivője a CNN-nek nyilatkozva kifejtette:

„A Chanelnél folyamatosan monitorozzuk a beszállítói hálózatunkat, hogy megfeleljen az elvárásainknak. Tapasztalataink azt mutatják, hogy egyre nehezebb az egzotikus állatbőröket olyan forrásokból beszerezni, amelyek a mi etikai standardjainknak megfelelnek.” Az új cégpolitika a szőrme tilalmát is magában foglalja. „Ezzel a döntésünkkel lehetőséget teremtünk arra, hogy a luxustermékek új generációját hozzuk létre” – mondta a szóvivő.

Karl Lagerfeld művészeti vezető
Fotó: Bertrand Guay/AFP

A PETA állatvédő szervezet győzelemként könyvelte el a hírt, és kijelentette: itt az ideje, hogy más cégek is – például a Louis Vuitton – kövessék a francia divatikon vállalat példáját. A PETA szerint ma már teljes mértékben okafogyott az állati származékok használata a divatiparban, hiszen

a textilipar olyan mértékű fejlődésen ment keresztül, amelynek eredményeképpen ma már a műszőrmék, és az úgynevezett vegán bőrök a megszólalásig hasonlítanak a valódi bőrökre és szőrökre.

Karl Lagerfeld, a divatház művészeti igazgatója egyébként azt nyilatkozta a Woman’s Wear Daily című online divatlapnak, hogy a Chanel olyan ritkán használ szőrméket, hogy nem is emlékszik, mikor volt ilyen a kifutón. A Chanel honlapjáról a bejelentést követően levették a pitonbőr táskákat, de a másodlagos forgalmazók honlapjain még kaphatók voltak az 5500 eurós (1,8 millió forintos) árnál kezdődő alkalmi táskák.

A szőrme használata elleni küzdelem eddig jóval nagyobb hangsúlyt kapott a médiában is, mint a krokodil- és kígyóbőr elleni kampányok. Egyes divatházak pedig hüllőfarmokba invesztáltak, hogy garantálják: etikus módon jutnak

a bőrökhöz.

A cikk a december 7-i Világgazdaságban jelent meg

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.