Közel 30 műanyag és fogyasztási cikk gyártó vállalat elindította a „Szövetség a Műanyag Hulladékok Megszüntetésére” (AEPW) szervezetet. A szövetség nagyszabású megoldásokat fog kidolgozni és bevezetni, hogy minimalizálja és kezelje a műanyag hulladékokat. A használt műanyagok megoldásai révén ez lehetővé teszi a körkörös gazdaság megvalósítását.
A Henkel az egyik alapító tagként csatlakozott a szövetséghez
– olvasható a cég közleményében.
„Globális fogyasztási cikk gyártó és ipari vállalatként, a Henkel hozzá kíván járulni a műanyag hulladékok megszüntetéséhez. Fenntartható megoldások kidolgozása erre a kihívásra csak úgy lehetséges, ha az egész értéklánc összefog és együttműködik:
szállítók, kereskedelmi partnerek, fogyasztók és a szervezetektől a kormányzatokig mindenki
– nyilatkozta Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnöke, a Német Vegyipari Szövetség (VCI) elnöke.
A szövetség több mint 1 milliárd dollárt kötelezettséget vállalt azzal a céllal, hogy a következő öt év során 1,5 milliárd dollár befektetést végez a műanyag hulladékok eltávolítására a környezetből.
A Henkel felvállalt több, iparágak közötti kezdeményezést, hogy a csomagolás fejlesztését fokozza és olyan hatékony megoldásokat találjon, amelyek széles körben alkalmazhatók, illetve a cég csatlakozott az Új Műanyag Gazdálkodás (NPEC) kezdeményezésnek is.
A cég állítja, hogy 2025-re a csomagoló anyagainak 100 százaléka újrahasznosítható, újrahasználható vagy komposztálható lesz.
A H&M és a dm is küzd a műanyag szemét ellen: a drogéria alternatívaként papírtáskát ajánl a műanyagzacskóval szemben a vásárlóknak, mint ahogy a H&M is, azonban a svéd divatcégnél már a vásárlóknak kell megvenniük a zacskót.
Bő harminc év múlva tömegét tekintve több műanyag lesz az óceánokban, mint hal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.