Szimacsek Tibor elmondta, hogy a csütörtök reggel hat órakor kezdett sztrájk folyamatos, azóta szinte teljesen leállt a termelés a gyárban. Az AHFSZ szerdán egyhetes sztrájkot hirdetett a vállalatnál január 24. reggel hat órától január 31-én reggel hat óráig, mert nem sikerült megállapodni az idei évi bérekben a munkáltatóval a szeptember óta tartó tárgyalások során.
Az AHFSZ sztrájkkövetelésében az szerepel, hogy a bérmegállapodást egy évre rögzítsék, úgy, hogy az alapbéremelést kombinált béremelés alkalmazásával 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeljék meg. Ezen felül az alapbérbe a mozgóbér négy százalékát építsék be, kapjon minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal pedig a munkavállaló rendelkezhessen. A választható béren kívüli juttatás keretösszegét a jelenlegi 620 ezer forintról 787 ezer forintra növeljék, fejlesszék tovább a lojalitás bónuszt és vezessék be a jubileumi bónuszt.
Az Audi vezetése két év alatt húsz százalékos béremelést javasolt, majd január 17-én a korábbi ajánlathoz képest „közel azonos mértékű”, új tartalmi elemekkel kiegészített ajánlatot adott át az érdekképviseletnek.
Ezt az ajánlatot a bértárgyaló érdekképviseleti delegáció nem fogadta el.
A vállalat kommunikációs osztálya csütörtökön azt közölte, hogy a tárgyalásokat folytatják, és az igazgatóság továbbra is arra törekszik, hogy mihamarabb mindkét fél számára elfogadható bérmegállapodás szülessen.
Az AHFSZ-nek mintegy kilencezer tagja van. A győri Audi mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.
A Magyar Szakszervezeti Szövetség arról tájékoztatott, hogy szolidaritást vállal az AHFSZ-szel és az Audi valamennyi dolgozójával. A nyilatkozatban kitértek arra, hogy reményeik szerint mihamarabb sikerrel zárul a munkaügyi vita, amelyhez a szövetség minden támogatást kész megadni.
A követelések a hazai viszonyok tekintetében túlzónak tűnhetnek, egy egyhetes leállás pedig már az ipari adatokon is nyomot hagy.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.