Harminckét év után, 2017-ben állt le a sörgyártás a Heineken Hungária martfűi telephelyén, tavaly év végén pedig a logisztikai központot is bezárták a Jász-Nagykun-Szolnok megyei bázison, és a társaság Sopronba helyezte át a teljes termelést. A Világgazdaság érdeklődésére a Heineken Hungáriánál közölték, hogy hatmillió eurós, azaz mintegy 1,9 milliárd forintos befektetéssel szervezték egy centrumba a sörgyártást. Ezt követi most a logisztikai bázis központosítása a Sopronban működő gyár közelében. Ez körülbelül 30 százalékkal növeli a korábbi kapacitást, ami több mint 2 millió hektolitert jelent. Az idei évre is átnyúló soproni fejlesztést a gyártás rugalmasságának biztosításán túl energiatakarékossági szempontok is indokolják.
A martfűi bezárás kapcsán hangsúlyozták, hogy a vállalat minden egyes dolgozó szakmai tapasztalatára és munkájára számít, ezért annak a tizenhat munkavállalónak, aki az elmúlt évben a jászsági logisztikai telephelyen dolgozott, nemcsak lehetőséget, hanem támogatást is kínált, hogy – amennyiben kívánja – a soproni telephelyen folytathassa a munkáját. Ezenkívül átképzési lehetőséget is biztosított a cég, azoknak is, akik nem akartak telephelyet váltani. Összehasonlításképp: a sörgyártás leállításának évében, 2017-ben még 63 fő dolgozott Martfűn, akkor nyolcan éltek a más telephelyeken történő további foglalkoztatás lehetőségével.
A Heineken Hungária feladatának tekinti annak támogatását, hogy a sörgyár korábbi területét Martfű és térsége a lehető legjobban tudja hasznosítani, ezért a Nemzeti Befektetési Ügynökséghez fordult, amely kész az együttműködésre, erről már folynak az egyeztetések. Így a telephely akár a helyi ipar már jelen lévő szereplőjéhez is kerülhet, bár néhány éve, amikor a vállalat sörgyártásának a 30 százalékáért még Martfű felelt, aligha gondolt bárki is a majdani utóhasznosításra.
Az 1975-ben indult martfűi gyár éves termelése a kezdeti 250 ezer hektoliterről mintegy 700 ezerre emelkedett, de évi 800 ezer hektoliter sör gyártásához is elegendő lehetett volna a kapacitás, a cég mégis a központosítás mellett döntött. A Szoljon.hu megyei hírportál szerint ebben közrejátszott az is, hogy a Heineken nem kapta meg a várt adókedvezményt, holott több közép-európai helyszín közül idetelepítette volna a cidergyártást, ami létszámbővítéssel is járt volna.
A tavalyi sörszezon kapcsán a vállalatnál kiemelték, hogy sikeres évet tudhatnak maguk mögött, ami a kiváló nyári időjárás mellett az innovatív termékek bevezetésének és a piac általános növekedésének is köszönhető. Ahogy már év közben is megfigyelhető volt, a prémiumtermékek piaca egyre nagyobb, hiszen a vásárlók igénylik az újdonságokat ebben a szegmensben is, legyen szó a csomagolás megújításáról vagy új márkáról.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.