A dízeljárművek részarányának a fokozatos, semmiképpen sem hirtelen bekövetkező csökkenésével lehet számolni, amit radikális létszámcsökkentés nélkül is képesek leszünk kezelni – jelentette ki Christoph Kübel, a Bosch személyzeti igazgatója kedden este újságírók előtt. A Boschnál világszerte a 410 ezerből mintegy 50 ezer munkahely függ a dízel technológia autóipari alkalmazásától, ebből 15 ezer Németországban.
A Bosch tavaly 600 munkahelyet szüntetett meg a dízel üzletágban részben a természetes fluktuációnak köszönhetően, részben pedig a határozott munkaidejű szerződések meg nem hosszabbításával.
A munkavállalók képviseletével tárgyalnak a „rugalmas foglalkoztatási lehetőségekről” – mondta Bosch személyzeti vezetője, hozzátéve, hogy az elektromobilitás térnyerése ugyanakkor új alkalmazási lehetőségeket nyit meg a vállalat előtt.
A Bosch 2025-ig tízszeresére, ötmilliárd euróra növelné forgalmát elektromobilitással kapcsolatos alkatrészek gyártásával. „Az elektromobilitási tömegcikkek terén piacvezető rangra törekszünk” – jelentette ki Volkmar Denner vezérigazgató. A dízel technológiával összefüggő forgalmát a Bosch nem hozta nyilvánosságra.
Az automatizált és vezető nélküli járműtechnológiai fejlesztésekre a Bosch 4 milliárd eurót fordít a tervek szerint 2022-ig.
A járműipari üzletág a Bosch legnagyobb bevételi forrása, tavaly a 77,9 milliárd eurós rekordnagyságú forgalomból 47 milliárd eurót adott. A konszern teljes forgalmának 1,5 százalékos növekedésén belül az járműipari üzletág forgalma 2,3 százalékkal nőtt. A konszern 6,9 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett 5,3 milliárd euró működési eredményre tett szert 2018-ban. Az idén a tavalyival nagyjából megegyező összegű működési eredményre számít a Bosch, tervezett forgalmára azonban nem adott becslést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.