A Datahouse újautó-eladási statisztikái alapján
2018-ban Magyarországon 19 292 Suzuki személygépkocsit regisztráltak, ami az összes forgalomba helyezett személyautó 13 6601 darab 14,1229 százaléka.
A teljes piac 17,5 százalékkal bővült, ezen belül a Suzuki volumen alapon 27,24 százalékkal, s ezzel a növekedéssel húzta felfelé a személygépkocsi piac eredményeit.
Így 2016 és 2017 után, zsinórban harmadszor is rekord értékesítéssel zárta az évet a Suzuki itthon. A márka magyarországi piaci részesedése a 2017-es 13,04 százalékról 14,1229 százalékra emelkedett a 2018-as esztendőben, vezetve a teljes hazai személygépkocsi piacot.
A 2015 tavaszán bevezetett és a 2018 szeptemberében megújult Vitara 21,8 százalékos szegmens-részesedésével verhetetlen: toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben is.
A modellből 2018. január 1-je és december 31-e között 11127 -et regisztráltak.
Nagyon szépen teljesített a középkategóriában a másik itthon gyártott modell, az SX4 S-CROSS is, amely egyre kedveltebb mind a privát, mind pedig a flotta vásárlók körében.
Az év végéig összesen 4 982 kelt el belőlük Magyarországon, így 13,05 százalékos piacrészesedéssel a 2.helyen áll a C szegmensben.
A teljes személyautó piacon a TOP 3 modellben élen a Vitara, 3. helyen pedig az S-CROSS áll.
A „SUZUKI NEXT 100” üzleti terv keretében megújult, Japánban gyártott Swift Sport mutatkozott be nyáron nagy sikerrel Magyarországon. A további, szintén nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 1302, az Ignisből 559, Balenóból 765, Jimnyből 47, valamint Celerióból 510 darabot adtak el 2018 folyamán. A B szegmensben szereplő Swift, Ignis és Baleno együttes piacrésze 12,55 százalék.
A kereskedelmi szempontból kiemelkedően sikeres esztendő eredményei a Magyar Suzuki értékelése szerint azért is adhatnak külön okot a büszkeségre, mert
a 2018-ban életbe lépett új emisszió-mérési eljárás hatásaként átalakuláson ment keresztül az európai és természetesen a hazai autógyártás is.
A szigorítás következményeként az év utolsó negyedében csökkent a forgalomba állított autók száma az Európai Unióban az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
A márka globális modelloffenzíva programjával sikerrel vezette be új modelljeit, miközben a hazai gyártású típusok népszerűségét fenntartotta, sőt
a megújult Vitarával, a Magyarországon legnagyobb darabszámban értékesített modellel tovább fokozta.
Mind több cég választja a márkát cégautónak munkavállalói részére, így a Suzuki egyre erősebb konkurenciát jelent a hagyományos flotta márkák számára. A vállalat tehát 2018-ban is oly módon tudta bővíteni flottaeladásait, hogy közben eredményesen megőrizte piacvezető szerepét a magánvásárlók körében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.