A Nissan yokohamai központjában a múlt héten jelentették be, hogy a Renault, Nissan és Mitsubishi autógyárak vezérigazgatóiból álló vezetői tanács, az „Alliance Operating Board” veszi át az autógyárak közötti együttműködés koordinálását. Az együttműködés hatékonyabbá tétele, illetve a konszenzusra épülő kiegyensúlyozott döntéshozatal elősegítése céljából létrehozott grémium élén a Renault elnöke, Jean-Dominique Senard áll.
Nem azt tartom feladatomnak, hogy parancsnokként irányítsam a testület munkáját, hanem azt, hogy biztosítsam a kölcsönös megbecsülés és bizalom fenntartását a három vállalat és igazgatóik között
– fogalmazott az interjúban Jean-Dominique Senard. „Amikor viszont döntőbíróként kell majd fellépnem, akkor meg fogom tenni azt is, de nem ez motivál.”
A három autógyár közötti együttműködést a tavaly novemberben pénzügyi visszaélések vádjával Tokióban letartóztatott Carlos Ghosn hozta létre. A brazíliai születésű üzletember 1999 júniusában a Renault delegáltjaként ügyvezető igazgatóként kezdte pályafutását a Nissannál és nevéhez fűződik a cég megmentése a csődtől.
Ghosn értesülések szerint holding alá tervezte rendezni a három autóipari vállalatot.
Jean-Dominique Senard viszont a japán és francia lapoknak adott interjúban leszögezte, hogy „nem foglalkozik ezzel a megoldással”. Hozzátette: a témában „mindenféle kitaláció és aggodalom szolgál megalapozatlan híresztelések táptalajául”.
Arra az újságírói kérdésre, hogy a francia kormány mint a Renault legnagyobb részvényese az autóipari együttműködés visszafordíthatatlanná tételével bízta-e meg, Senard válaszában hangsúlyozta, hogy nem feltétlenül ezzel a szavakkal ugyan, de ez volt az egyeztetések szelleme.
Számomra legalábbis egyértelműen ez jött le
– fogalmazott. Hozzátette: a vezetői tanács tagjai is az együttműködés visszafordíthatatlanná tételét támogatják.
Az autógyárak közötti együttműködést Carlos Ghosn cégvezetői örökségén kívül részvény-kereszttulajdonlás alapozza meg. A Renault 43,4 százalékos szavazó részesedéssel rendelkezik a Nissanban, az pedig 15 százalékos nem szavazó részesedéssel a francia autógyárban. Az együttműködés harmadik tagja, a Mitsubishi 34 százalékban van a Nissan tulajdonában. A Renault legnagyobb részvényese a francia állam, több mint 15 százalékos hányaddal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.