A 50-50 százalékos vegyes vállalkozás székhelye Kínában lesz, a termelés 2022-ben indul. Az ügylet pénzügyi részleteit nem tárták fel.
Kínában tavaly 1,3 millió elektromos autót adtak el, ami 61,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Egy nappal korábban, a Financial Times című lap több forrásra hivatkozva azt közölte, hogy a Daimler várhatóan hamarosan eladja a Smart 50 százalékát a Geely járműgyártó vállalatnak, amely a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyike. A lap által idézett források egyike azt is tudni vélte, hogy a hivatalos bejelentésre az április 16-án nyíló sanghaji autószalon kezdete előtt kerül sor.
Li Shufu, a kínai Geely tulajdonos-vezérigazgatója tavaly februárban jelentette be, hogy kilencmilliárd dollárért felvásárolta a Daimler részvényeinek 9,69 százalékát, és ezzel a konszern legnagyobb részvényesévé vált.
A Smart veszteséget termel a Daimlernek. Tavaly csupán 130 ezer Smart autót adtak el, míg például a Mercedes-Benzből mintegy 2,25 milliót.
A Li Shufu tulajdonában lévő Geely Holding vásárolta fel a svéd Volvo Cars autógyárat, valamint a londoni fekete taxikat gyártó LEVC vállalatot is. A kínai befektető tulajdonában van még a hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile Holdings is, amely a Volvo Trucks teherautógyárban vásárolt részesedést. Ezen felül a Geely a tulajdonosa a legnagyobb malajziai autógyártónak, a Protonnak, és hozzá tartozik a brit Lotus Cars 51 százaléka is.
Mindeközben Kína bejelentette, hogy idén jelentősen, jövőre teljesen megszűntetik az elektromos autók gyártóinak állami támogatását. A South-China Morning Post jelentése szerint június 25-től az egyszeri töltéssel 300-400 kilométert megtenni képes elektromos autók gyártóinak az állami támogatása 60 százalékkal csökken. Azok a gyártók, amelyek 400 kilométernél nagyobb hatótávolságú autókat készítenek, 50 százalékkal kisebb állami támogatást kapnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.