BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az e-Smart lesz a Daimler és a Geely szerelemgyereke

A német Daimler és az egyik legnagyobb kínai autógyártó, a Geely megállapodott arról, hogy közösen gyártják a Smart kisautók új, teljesen elektromos változatát Kínában – jelentett be a két cég csütörtökön.

A 50-50 százalékos vegyes vállalkozás székhelye Kínában lesz, a termelés 2022-ben indul. Az ügylet pénzügyi részleteit nem tárták fel.

Kínában tavaly 1,3 millió elektromos autót adtak el, ami 61,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Egy nappal korábban, a Financial Times című lap több forrásra hivatkozva azt közölte, hogy a Daimler várhatóan hamarosan eladja a Smart 50 százalékát a Geely járműgyártó vállalatnak, amely a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyike. A lap által idézett források egyike azt is tudni vélte, hogy a hivatalos bejelentésre az április 16-án nyíló sanghaji autószalon kezdete előtt kerül sor.

Fotó: MW

Li Shufu, a kínai Geely tulajdonos-vezérigazgatója tavaly februárban jelentette be, hogy kilencmilliárd dollárért felvásárolta a Daimler részvényeinek 9,69 százalékát, és ezzel a konszern legnagyobb részvényesévé vált.

A Smart veszteséget termel a Daimlernek. Tavaly csupán 130 ezer Smart autót adtak el, míg például a Mercedes-Benzből mintegy 2,25 milliót.

A Li Shufu tulajdonában lévő Geely Holding vásárolta fel a svéd Volvo Cars autógyárat, valamint a londoni fekete taxikat gyártó LEVC vállalatot is. A kínai befektető tulajdonában van még a hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile Holdings is, amely a Volvo Trucks teherautógyárban vásárolt részesedést. Ezen felül a Geely a tulajdonosa a legnagyobb malajziai autógyártónak, a Protonnak, és hozzá tartozik a brit Lotus Cars 51 százaléka is.

Mindeközben Kína bejelentette, hogy idén jelentősen, jövőre teljesen megszűntetik az elektromos autók gyártóinak állami támogatását. A South-China Morning Post jelentése szerint június 25-től az egyszeri töltéssel 300-400 kilométert megtenni képes elektromos autók gyártóinak az állami támogatása 60 százalékkal csökken. Azok a gyártók, amelyek 400 kilométernél nagyobb hatótávolságú autókat készítenek, 50 százalékkal kisebb állami támogatást kapnak.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.