A brit Tesco adózás előtti nyeresége a február végén lezárt 2018–2019-es üzleti évben 29 százalékkal 1,67 milliárd fontra ugrott – közölte a kiskereskedelmi konszern tegnap Londonban. Ennél is meredekebben, 34 százalékkal 2,21 milliárd fontra emelkedett a cégnél kiemelt figyelemmel kísért adat, az egyszeri és kivételes tételeket nem tartalmazó, kiigazított üzemi eredmény. A FactSet elemzői konszenzusa ezen a soron csupán 1,57 milliárd fontra számított. A Tesco 11 százalékkal 63,9 milliárd fontra gyarapodó globális árbevétele ugyanakkor hajszállal elmaradt a FactSet konszenzusától, a 64,1 milliárd fonttól.
Jól halad viszont a társaságnál a költségcsökkentési program, tavaly éves szinten további 532 millió fonttal 1,4 milliárdra növelték a megtakarításokat, a mostani üzleti évben elérheti a cég a célként kitűzött évi 1,5 milliárd fontos kiadáscsökkentést.
Ez persze munkahelyekbe kerül. Az a januári döntés például, hogy kilencven boltban megszüntetik az élelmiszerpultokat, mintegy kilencezer állást veszélyeztet a BBC szerint. Emellett megszüntették a Tesco Directet is, de létrehozták a Jack’s diszkontláncot – ezzel a Tesco a német Aldival és Lidllel vette fel a harcot. Felvásárolták a Booker nagykereskedelmi társaságot is, így hetven Tesco áruházban az ömlesztett áruk vásárlása is lehetővé vált.
Az idén megint új helyzetet teremthet a brit kiskereskedelemben a Sainsbury’s és az Asda – pillanatnyilag a versenyhivatal által vizsgált – egyesülése, a Marks & Spencer’s és az Ocado frigye, valamint az Amazon élelmiszer-kereskedelmi egységének, az Amazon Freshnek a megnyitása, és persze a Brexitről sem feledkezhetünk el – mondta Julie Palmer, a Begbies Traynor elemzője a BBC-nek.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.