Mintegy 4 százalékos növekedéssel 627 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP csoport 2018-ban, ezzel minden változás és az egyre élesedő kereskedelmi verseny ellenére is őrzi piaci pozícióját – olvasható a CO-OP Hungary Zrt. közleményében.
A közleményben Tóth Géza vezérigazgató kifejtette:
pozitív és stabil környezetben gazdálkodott a csoport, a főbb mutatók kissé javultak az egy évvel korábbihoz képest.
A COOP piaci részesedése ezzel hosszú idő óta stabil, a magyar tulajdonú üzletlánc továbbra is a második szereplő a kereskedelmi szektorban. Pekó László, a társaság igazgatóságának elnöke azt hangsúlyozta, hogy a kereskedelmi láncok között a Coop lefedettsége kiemelkedő, az üzletlánc a legtöbb, csaknem 1600 magyar településen van jelen, és naponta 1,5 millió vásárlót szolgál ki.
A legkisebb, 2 ezer fő alatti kistelepüléseken azonban rendkívül nehéz gazdaságosan működtetni a boltokat, jóllehet ezek nem csupán az egyetlen kereskedelmi szereplők az adott falvakban, hanem gyakorta az önkormányzatot leszámítva az egyetlen foglalkoztatók is
– mondta.
Hozzátette: tárgyalásokat folytatnak a kormánnyal, hogy milyen formában lehetne támogatással – üzemeltetőtől függetlenül – fenntartani a kereskedelmet a kisebb lélekszámú és gyakorta alacsonyabb vásárlóerejű falvakban, és ezzel megtartani a kistelepülési üzleteket. A Coop elkötelezett a falvak és az ott élő vásárlók iránt – tette hozzá.
A csoport több mint 30 ezer dolgozót foglalkoztat, országszerte 2500 üzlettel rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.