Nem voltak boldogok az H&M vezetői az első negyedéves eredmények láttán. A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata csütörtökön azt közölte, hogy a május végével záródott három hónapban adózott eredménye 4,57 millió svéd koronára (492 millió dollár, 1 korona=30,67 forint) csökkent az egy évvel korábbi 4,64 milliárd koronáról.
Elemzők magasabb, 4,62 milliárd korona negyedéves profittal számoltak.
A negyedévben az adózás előtti profit 6,01 milliárd koronáról 5,93 milliárd koronára esett, a szakértők 6 milliárd koronával számoltak. A cég negyedéves bevétele 57,47 milliárd koronára emelkedett, ami mintegy 6 százalékos bővülés az egy évvel korábbi 51,98 milliárd koronához képest.
A H&M közleménye szerint a negyedévben a legnagyobb mértékben Indiában nőttel az eladásai, 39 százalékkal, de 25 százalékkal bővült az értékesítése Mexikóban, 19 százalékkal Oroszországban, 17 százalékkal az Egyesült Államokban és 11 százalékkal Lengyelországban.
A svéd cég csütörtökön azt közölte, hogy idén mintegy 130 új üzletet nyit világszerte, 45-tel kevesebbet a korábbi tervekhez képest, miközben a cég növeli befektetéseit az online kereskedelemben. A második negyedévben az H&M online eladásai 20 százalékkal nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest.
A H&M már 48 országban üzemeltet internetes áruházat, a második fél évben online üzleteket nyit Thaiföldön, Indonéziába és Egyiptomban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.