BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elszomorodtak az H&M vezetői a negyedéves eredményeik láttán

A vártnál nagyobb mértékben csökkent a H&M svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc negyedéves nyeresége.

Nem voltak boldogok az H&M vezetői az első negyedéves eredmények láttán. A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata csütörtökön azt közölte, hogy a május végével záródott három hónapban adózott eredménye 4,57 millió svéd koronára (492 millió dollár, 1 korona=30,67 forint) csökkent az egy évvel korábbi 4,64 milliárd koronáról.

Elemzők magasabb, 4,62 milliárd korona negyedéves profittal számoltak.

A negyedévben az adózás előtti profit 6,01 milliárd koronáról 5,93 milliárd koronára esett, a szakértők 6 milliárd koronával számoltak. A cég negyedéves bevétele 57,47 milliárd koronára emelkedett, ami mintegy 6 százalékos bővülés az egy évvel korábbi 51,98 milliárd koronához képest.

Fotó: AFP

A H&M közleménye szerint a negyedévben a legnagyobb mértékben Indiában nőttel az eladásai, 39 százalékkal, de 25 százalékkal bővült az értékesítése Mexikóban, 19 százalékkal Oroszországban, 17 százalékkal az Egyesült Államokban és 11 százalékkal Lengyelországban.

A svéd cég csütörtökön azt közölte, hogy idén mintegy 130 új üzletet nyit világszerte, 45-tel kevesebbet a korábbi tervekhez képest, miközben a cég növeli befektetéseit az online kereskedelemben. A második negyedévben az H&M online eladásai 20 százalékkal nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest.

A H&M már 48 országban üzemeltet internetes áruházat, a második fél évben online üzleteket nyit Thaiföldön, Indonéziába és Egyiptomban.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.