A helyközi közösségi közlekedés digitalizációja a KTI Közlekedéstudományi Intézet felügyeletével és koordinációjával valósul meg. Az úgynevezett HKIR rendszer kiépítésével (a HKIR rendszer létrehozásáról az 1819/2017-es számú kormányhatározat rendelkezett) kapcsolatos pályázatot a 4iG Nyrt. és a T-Systems Magyarország Zrt. közös konzorciuma nyerte.
A nettó 11,15 milliárd forintból megvalósuló projektben összehangolják majd a helyközi közösségi járatok – MÁV, Volán – működését és jegyértékesítés rendszerét.
A szolgáltatások versenyképességét valós idejű, interneten és mobiltelefonon is elérhető utastájékoztatás segíti majd. A beruházás célja, hogy a fenntartók számára, átláthatóbbá és költséghatékonyabbá váljon a helyközi személyszállítás működtetése, emellett a projekt kiemelt feladata, hogy a kényelmi szolgáltatások bevezetésével a helyközi közösségi közlekedés vonzó alternatívává váljon, melyek hatására csökkenthető a károsanyag-kibocsátás és a közúthálózatok túlterheltsége is.
A projektben a nyertes konzorcium végzi az egységes jegyértékesítési rendszer kialakítását és ahhoz szükséges központi- és háttér-infrastruktúra rendszer beszerzését és komplex kiépítését. Emellett a társaságok feladata a fődiszpécseri és forgalomirányító rendszer, valamint az ügyfélszolgálati és utastájékoztató központ kialakítása, 25 érintőképernyős és vandál-biztos kültéri jegykiadó automata rendszerbe állítása, további 5300 autóbusz felszerelése jegykiadó és jegyellenőrzési funkcióval rendelkező fedélzeti számítógéppel (OBU), a szükséges hardverek, valamint szofterlicencek beszerzése, és szofverfejlesztési szolgáltatások ellátása.
A HKIR rendszer szolgáltatásai előre láthatóan 2020 végétől szolgálják majd a helyközi járatok utazóközönségének kényelmét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.