Hogyan zárta 2018-at a DHL Magyarországon, mi az előző évhez képest történt változások fő oka?
A DHL Express Magyarország Kft. – az előző évekhez hasonlóan – rekordteljesítménnyel zárta 2018-at. Két számjegyű árbevétel-növekedést értünk el, és az operatív profitunk is kimagasló szintű volt. Ugyanakkor a globális és az európai gazdaság az elmúlt év végétől lassuló tendenciát mutat, ez pedig kihatással van a nemzetközi kereskedelemre és a mi tevékenységünkre is.
Mik a társaság legfontosabb idei tervei?
Bár már egyértelmű, hogy az idén kissé lelassul az eddig impulzív, folyamatosan növekvő nemzetközi kereskedelem, a DHL eltökélt célja, hogy ettől függetlenül folytassa az elmúlt évek sikertörténeteit, megtartsa piaci pozícióját, és kimagasló, minőségi szolgáltatást nyújtson az ügyfeleinek. Egy szállítmányozással foglalkozó vállalat számára kritikus pont lehet a fenntartható, környezettudatos fejlődés. A DHL is minimalizálni akarja ökológiai lábnyomát. A szervezeten belül indított GoGreen program fő céljaként 2050-re nullára kívánjuk csökkenteni flottánk károsanyag-kibocsátását. Fokozatosan áttérünk az elektromos és/vagy hibrid autókra, külföldön pedig már számos fizikai erővel, tehát áram és üzemanyag nélkül hajtható eszköz is üzemel. Szintén a GoGreen projekt részeként partnereinknek szén-dioxid-mentes szállítást is biztosítunk. Tapasztalatunk szerint növekvő igény van az ilyen jellegű prémium- és értéknövelt szolgáltatásokra.
A cég magyarországi tevékenysége mennyiben tér el a nemzetközi csoportétól?
Globális hálózatként a DHL Express szolgáltatásainak köre nagyon hasonló az egyes országokban. Alapszolgáltatásaink közül kiemelkedik a légi expressz, ezt tekintjük a fő tevékenységünknek. Ugyanakkor a nemzetközi közúti szállítás is nélkülözhetetlen eleme a termékpalettának, és belföldi szolgáltatást is ajánlunk. Természetesen a magyarországi piacnak is megvannak a sajátosságai. Importorientált ország vagyunk, ezért az importáru-forgalomra épülő alap- és kiegészítő szolgáltatások hangsúlyosabb részét képezik a teljes nemzetközi forgalmunknak. Ügyfélkörünk szerteágazó, a termelő és szolgáltató szektorok közül kiemelkedik az elektronikai, technológiai és az autóipari szegmens.
A DHL ki tudja szorítani vagy kiszorította már a Magyar Postát egyes területekről?
A kínált szolgáltatások különbözőségéből fakadóan nem feltétlenül egyezik a két vállalat ügyfélköre. A magyar piac helyzeténél fogva jól megfér egymás mellett az állami posta és a DHL Express.
A teljes interjút a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.