BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas összegeket bukott a Lufthansa

A magasabb költségszint miatt százmillió eurós veszteséget jelentett a június 30-ával zárult első pénzügyi fél évben a Lufthansa Csoport – derül ki a légitársaság honlapján kedden közölt eredmény-kimutatásból.

Százmillió eurós veszteséget jelentett a Lufthansa Csoport. Az eredmények szerint a csoport az előző év azonos időszakához képest 3 százalékkal 18,5 milliárd euróra növelte teljes árbevételét, a költségszint ugyanakkor ennél nagyobb mértékben, 7 százalékkal emelkedett és 18,2 milliárd eurót tett ki. A kiigazított üzemi eredmény a tavalyi első fél évi eredményhez képest 60 százalékot csökkent és 418 millió eurót tett ki. A csoport a 2019-es pénzügyi év első felét 116 millió eurós adózott veszteséggel zárta az egy évvel korábbi 713 milliós nyereség után.

A taglégitársaságok közül

  • a Lufthansa 403 milliós (-43 százalék) üzemi eredményt mutatott fel,
  • a Swiss 215 millió eurót (-23 százalék) termelt,
  • az Austrian Airlines pedig 55 milliós veszteséggel üzemelt az egy évvel korábbi szolid, 9 milliós nyereség után.
  • Fotó: Daniel Roland / AFP

    A diszkont forgalmat bonyolító Eurowings, illetve az ide sorolt Brussels Airlines tovább növelte veszteségét a tavalyi évhez képest,

    a 2018 első félévi 270 millió eurós veszteség idén az első fél évben 274 millió euróra növekedett.

    Carsten Spohr, a Lufthansa Csoport elnök-vezérigazgatója elsősorban a kiéleződő versenyt és a 450 millió euróval megugró kerozinköltségeket okolta és jelezte, hogy több intézkedést is hoztak már, amelyek javítják majd a cég nyereségességét. Ezek között szerepel az Eurowings átalakítása, a légitársaság átadja minden hosszútávú járatát a Lufthansának és csak az Európán belüli, közvetlen, úgynevezett point-to-point forgalomért lesz felelős.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.