Százmillió eurós veszteséget jelentett a Lufthansa Csoport. Az eredmények szerint a csoport az előző év azonos időszakához képest 3 százalékkal 18,5 milliárd euróra növelte teljes árbevételét, a költségszint ugyanakkor ennél nagyobb mértékben, 7 százalékkal emelkedett és 18,2 milliárd eurót tett ki. A kiigazított üzemi eredmény a tavalyi első fél évi eredményhez képest 60 százalékot csökkent és 418 millió eurót tett ki. A csoport a 2019-es pénzügyi év első felét 116 millió eurós adózott veszteséggel zárta az egy évvel korábbi 713 milliós nyereség után.
A taglégitársaságok közül
A diszkont forgalmat bonyolító Eurowings, illetve az ide sorolt Brussels Airlines tovább növelte veszteségét a tavalyi évhez képest,
a 2018 első félévi 270 millió eurós veszteség idén az első fél évben 274 millió euróra növekedett.
Carsten Spohr, a Lufthansa Csoport elnök-vezérigazgatója elsősorban a kiéleződő versenyt és a 450 millió euróval megugró kerozinköltségeket okolta és jelezte, hogy több intézkedést is hoztak már, amelyek javítják majd a cég nyereségességét. Ezek között szerepel az Eurowings átalakítása, a légitársaság átadja minden hosszútávú járatát a Lufthansának és csak az Európán belüli, közvetlen, úgynevezett point-to-point forgalomért lesz felelős.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.