BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felpörögtek a BMW eladási mutatói júliusban

Növelte eladásait júliusban és az év első hét hónapjában a BMW Group az autógyár honlapján kedden publikált jelentés alapján.

Növelte eladásait júliusban a német autógyártó, a hónapban ugyanis 183 ezer autót értékesített világszerte a BMW Group összes márkájából, a BMW, MINI és Rolls-Royce márkákból, 1,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az idei júliusi volt az adott hónapra vonatkozó legnagyobb eladási szám az autógyár történetében. Az év eleje óta júliust is beleértve 1,436 millió autót értékesített a konszern, 0,9 százalékkal többet mint tavaly.

A globális értékesítések növekedése elsősorban a németországi és kínai eladásoknak volt köszönhető. Németországban júliusban 26,5 százalékkal 28 ezerre, január-júliusban pedig 7,0 százalékkal 192 ezerre növelte eladásait a konszern.

Kínában 53,9 ezer autót adott el a konszern júliusban, 15,6 százalékkal többet, az év eleje óta pedig 16,6 százalékkal többet, 404 ezret.

Európában júliusban 75,5 ezer autót értékesített a konszern, 1,9 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban, az év elejétől pedig 2,1 százalékkal kevesebbet, 625 ezret.

Fotó: AFP

BMW márkából 157 ezret értékesített a konszern júliusban, 1,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, január-júliusban pedig 1,233 milliót, 1,6 százalékkal többet. A BMW márka esetében a júliusi és az első hét havi eladás is rekordnak számít.

A MINI eladásai júliusban 0,8 százalékkal 26 ezerre csökkentek, az év elejétől pedig 2,3 százalékkal 200 ezerre.

Elektromos autót júliusban 10 ezret értékesített a BMW konszern, 5,4 százalékkal kevesebbet, az év eleje óta pedig 69,6 ezret, 2,3 százalékkal kevesebbet.

A hat éve piacra vitt BMW i3 elektromos autó modellből júliusban 2691-et értékesített világszerte a konszern, 12,6 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Az elektromos autók összesített értékesítését a BMW 330e plug-in-hibrid küszöbön álló bemutatását megelőző kivárás csökkentette júliusban. A BMW és MINI márkájú plug-in-hibrid modellek értékesítése 5,4 százalékkal csökkent júliusban.

A BMW konszern tavaly 2,490 millió autót értékesített, 97,480 milliárd euró bevételre tett szert és 9,815 milliárd euró adó előtti eredményt ért el. Az idén a BMW Group eladásainak kismértékű növekedését várja.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.