BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pocsék félévet zárt a brit luxusautógyártó

A Boeing 787 Dreamliner Trent 1000 típusú hajtóművével kapcsolatos problémák továbbra is erősen megterhelik a Rolls-Royce mérlegét, és a probléma végleges megoldása még évekig eltarthat – mondta Warren East, a konszern vezérigazgatója.

Súlyos veszteséggel zárta az első fél évet a Rolls-Royce. A vállalat kedden bejelentette, hogy

nettó vesztesége az első fél évben 909 millió font volt, szemben a tavaly első félévi 954 millió fonttal.

A Trent 1000 és Trent 1000 Ten nevű továbbfejlesztett változata még sokáig gondot okozhat a konszernnek, a turbinalapátok korai elhasználódása miatt. A lapátokat a számított üzemidő előtt le kell cserélni és pótolni kell. A következő 3 évben az üzemben lévő hajtóművek karbantartása 100 millió font többletterhet jelent. A Rolls-Royce bővítette kapacitását, hogy csökkentse az érintett légitársaságoknál kieső üzemidőt.

Fotó: Pixabay.com

A nehézségek már 2018-ban veszteségbe rántották a céget, de a problémák ellenére a vállalatnak sikerült jelentősen növelnie árbevételét és üzemi eredményét. Az árbevétel a múlt év első feléhez képest 7 százalékkal 7,35 milliárd fontra emelkedett, és a tavalyi 747 millió font veszteség után sikerült 203 millió font üzemi eredményt elérni. A cég készpénztermelő képessége a második fél évben elérheti a 700 millió fontot.

Az ázsiai autógyártó óriások viszont kifejezetten nyereséges félévet zártak.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.