A Tungsram magyar multinacionális vállalatcsoport online felületet indított a kis- és középvállalkozások innovációs tevékenységének segítésére.
Pongrácz Ferenc, a Tungsram innovációért felelős ügyvezetője az iLex Systems Zrt.-vel közösen fejlesztett online innovációs piactér (Tungsram Innovation Marketplace) sajtónyilvános csütörtöki bemutatóján elmondta, a weboldalon regisztrált kkv-k felvehetik a kapcsolatot a Tungsrammal, és számos speciális kérdéskörben kérhetnek segítséget. Rövid határidőn belül választ kaphatnak jogi, szabadalmi, az innováció-menedzsmenttel, prototípus gyártással, a gyártási kapacitással, laboratóriumi infrastruktúrával és piacra jutással kapcsolatos kérdésekre.
Stukovszky Tamás, az innovációs és technológiai miniszter főtanácsadója hangsúlyozta, a kormány kiemelten támogatja a vállalkozások innovációs tevékenységét, a nagyvállalatok és a kkv-szektor együttműködését, és erre jó gyakorlati példa a Tungsram online felülete.
Pongrácz Ferenc elmondta, a Tungsram azt tervezi, hogy tíz éven belül 50 százalékot képvisel majd az innovációhoz köthető tevékenységből származó bevétel a teljes árbevételen belül.
A cégcsoport árbevételének 93 százaléka a világítástechnikához köthető gyártásból, értékesítésből adódik. Közös érdek mentén bővítik az együttműködést a kkv-szektorral, hogy minél több innovációs megoldással tudjanak piacra lépni.
Az online felület indítása illeszkedik a Tungsram külpiaci mentor szerepvállalásához az Országos Vállalkozói Mentorprogramban, amelyet az Innovációs és Technológiai Minisztérium, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara indított a kkv-k támogatására – mondta Pongrácz Ferenc.
A Tungsram 2018 áprilisában magyarországi központú, innovatív, globális márkaként tért vissza a piacra a GE Lighting EMEAT fényforrásüzletágának és globális autólámpa ágazatának felvásárlásával.
A több mint 4000 alkalmazottat foglalkoztató vállalat termékeinek 95 százalékát exportálja, 110 nemzetközi piacon van jelen értékesítési hálózata révén. A Tungsram Operations Kft. nettó árbevétele a 2018-as lezárt üzleti évben 65,25 milliárd forint volt, a cégcsoport induláshoz köthető jelentős befektetései miatt az adózás utáni eredménye 4,73 milliárd forint veszteség volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.