A vártnál nagyobb nyereséget ért el a Mastercard a harmadik negyedévben, mivel a fogyasztók a gazdasági növekedés lassulására ügyet sem vetve többet költöttek hitel- és betéti kártyáikkal, növelve ezáltal a világ második legnagyobb kártyakibocsátó vállalatának bevételeit.
Az amerikai multinacionális pénzügyi szolgáltató kedden kiadott gyorsjelentése szerint a szeptember 30-án befejeződött három hónapban 4,46 milliárd dollár bevételt ért el, ami éves összevetésben 14,6 százalékos emelkedés.
A vállalat nettó nyeresége 11 százalékkal 2 milliárd 108 millió dollárra emelkedett. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 2,07 dollárra rúgott, 25 centtel haladta meg az egy évvel korábbi 1,82 dollárt.
Az egyszeri tételeket nem számolva az egy részvényre jutó nyereség 2,15 dollárt tett ki, meghaladva az elemzők által várt 2,01 dollárt.
A Mastercard által kibocsátott kártyákkal végrehajtott tranzakciók száma éves összevetésben 22 százalékkal, 28,27 milliárdra emelkedett, értéke pedig 12,4 százalékkal, 1650 milliárd dollárra nőtt a harmadik negyedévben.
Az Egyesült Államokban közel 12 százalékkal, Európában pedig 31,4 százalékkal nőtt a Mastercard-kártyákkal bonyolított tranzakciók száma.
Korábban a Mastercard nagy vetélytársai közül a Visa és az American Express is a vártnál jobb eredményekről adott számot harmadik negyedéves beszámolójában a fogyasztói kiadások emelkedésének köszönhetően.
A Mastercard 0,23 százalékos nyereségben, 276,16 dolláron forgott a New York-i tőzsdén nagyjából a keddi kereskedés félidejénél. Ez az árfolyam közel 40 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.