A jövő évtől a hibridek felé tereli hazai motorgyártását a Suzuki, ezzel csökkentve a jelenlegi 109 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátását, és eleget téve az Európai Unió által megszabott elvárásoknak – jelentette be Tóth Péter, a Magyar Suzuki Zrt. értékesítési igazgatója a vállalat tegnapi sajtóreggelijén. Az unió korábban úgy határozott: a gyártóknak 2020-ra új autóik szén-dioxid-kibocsátását 90,3 grammra kell csökkenteniük kilométerenként, míg 2030-ra újabb 37,5 százalékkal kell mérsékelniük ezt az arányt.
A Suzuki a hazai paradigmaváltását nem a fogyasztók körében megfogalmazódó igények alapján viszi végbe.
Ezt bizonyítja a vállalat nemrégen készült felmérése is, amely rávilágított arra, hogy sok vásárlónak fogalma sincs mit takar pontosan a hibrid meghajtás kifejezés
– hívta fel a figyelmet Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője. A kutatásból kiderült, hogy vannak, akik azt gondolják, hogy a hibridek egyet jelentenek az elektromos autókkal, és számos negatív hiedelmet is társítanak hozzájuk. A megkérdezetteknek ugyanakkor szinte egyáltalán nem volt tapasztalatuk az ilyen motorokkal kapcsolatban, ennek ellenére a kétharmaduk hajlandó lenne többet fizetni érte.
Ez akár jó hír is lehet a gyártónak, hiszen a magyarok körében jelenleg a legkedveltebb márka a Suzuki. Ahogyan azt Tóth Péter kifejtette, a szokatlanul nagy szeptemberi visszaesés ellenére sikerült az összes nagy autógyártó értékesítési adatait túlszárnyalniuk, idén január és szeptember között összesen 20 391 járművet értékesítettek, a piaci részesedésük pedig 17 százalékra nőtt. Ezzel a Suzuki maga mögé utasította a Fordot (10 342 darabos értékesítés), az Opelt (9446 darabos értékesítés), valamint a Skodát (9133 darabos értékesítés).
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.