Az adidas bezárja Németországban és az Egyesült Államokban a legmodernebb robottechnológiával termelő üzemeit, amelyeket a növekvő távol-keleti bérek és szállítási költségek kiváltása mellett eredetileg azért hozott létre, hogy a legnagyobb felvevőpiacaihoz közel, rugalmasan tudjon alkalmazkodni a célközönség gyorsan változó igényeihez. A hétfői bejelentés szerint az üzemek Ázsiában „gazdaságosabban és rugalmasabban” működhetnek majd.
Az adidas „Speedfactory” robotüzeme a bajorországi Ansbach városban 2016-ban, az amerikai pedig Atlanta közelében 2017-ben kezdte meg a termelést. Az üzemek 2020 áprilisáig fejezik be a termelést.
Martin Shankland, az adidas globális üzemviteli igazgatója szerint az üzemeknek köszönhetően a cég „széleskörű innovatív termelési tapasztalatokra” tett szert, amelyeket beszállítói hálózatának a bevonásával „sokkal rugalmasabban és gazdaságosabban” hasznosíthat. Az adidas beszállítói hálózata több mint egymillió alkalmazottat foglalkoztat szerte Ázsiában, elsősorban Kínában és Vietnamban.
Az adidas folytatja az együttműködést a két robotüzemet működtető német Oechsler vállalattal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.