Felvásárolja az International Airlines Group (IAG) az Air Europát, ezzel a társaság a madridi bázisát szeretné jelentős mértékben fejleszteni.
A British Airwayst és a spanyol Iberiát is magába foglaló International Airlines Group 1 milliárd eurót fizet a szintén spanyol Air Europáért, amely elsősorban Dél-Amerika és a Karib térség felé rendelkezik jó kapcsolatokkal. Az Air Europa kezdetben megtartja saját márkáját, majd az Iberia madridi bázisába olvad bele, a társaságot az Iberia vezetője, Luis Gallego igazgatja majd.
Mivel az Iberia szintén erős a dél-amerikai piacon, elemzők attól tartanak, hogy a versenyjogi hatóságok egyes járatok beszüntetéséhez köthetik az ügylet jóváhagyását.
A Bernstein elemző cég szerint nem ez a legoptimálisabb lépés, és elképzelhető, hogy az IAG a birtokában lévő egyéb fapados cégekbe, a Levelbe, a Vuelingbe, vagy az Iberia Express-be olvasztja be az Air Europát.
A felvásárlás ellen szólalt fel Michael O'Leary, a versenytárs Ryanair vezérigazgatója, aki szerinte rosszat tesz a versenynek az IAG akvizíciója. Az ír ultrafapados légitársaságnak korábban volt együttműködése az Air Europával, az írek ráhordó járatokat üzemeltettek a spanyol cég egyes hosszútávú járataira.
Az 1986-ban alapított, jelenleg a Globalia cégcsoporthoz tartozó Air Europa 69 célállomásra közlekedik, flottájában 66 gép található, Airbusok, Embraerek és Boeingek vegyesen. A társaság tagja a Skyteam légiszövetségnek, amelyet vélhetően elhagy, az IAG légitársaságai ugyanis a konkurens oneworld szövetség tagjai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.