Idén elkészült a százezredik e-motor, tízszer annyi elektromos meghajtás készült, mint az elmúlt évben – közölte a Világgazdasággal az Audi Hungaria Zrt. Az elektromotorok részaránya folyamatosan nő a teljes gyártási volument figyelembe véve. Az e-transzformáció projekttel a vállalat felkészül a következő e-motor-generációk integrálására. Az Audi Hungaria már most is az e-motor-gyártás központja az Audi-konszernben, egyben a Volkswagen-konszern központi motorszállítója is. A győri leányvállalat nyolc márka 31 gyártó telephelyére szállít motorokat.
Az Audi a belső égésű motorok fejlesztését és hatékonyságnövelését sem hanyagolja el, a kereslet a korábbi évekhez hasonlóan magas. Hét sikeresmotorfelfutás valósult meg, a kétliteres TFSI motort az év nemzetközi motorjává választották. A magyar leányvállalat járműgyártásának idei teljesítménye nagyban meghaladja a 2018-as termelési szintet, ez a növekedés az új volumenterméknek, az Audi Q3 modellnek köszönhető.
Győrben öt alapmodell készül 12 különböző variánsban. A cég nyáron jelentette be, hogy
41 milliárd forintból bővíti Győrben a járműgyártási infrastruktúráját, a motorfejlesztési központját és az elektromos meghajtásokat gyártó egységét. Ehhez a 250 munkahelyet teremtő beruházáshoz az állam 6,4 milliárd forintot biztosított. A fejlesztés 2022 végére készül el.
2019 a fenntarthatóság éve is volt az Audi Hungariánál, a cég 2020-ra karbonsemleges gyártó telephely lesz. A vállalat hőellátását már ma 70 százalékban geotermikus energiából biztosítják. Ezenfelül az E.ON-nal közös projekt eredményeként Európa legnagyobb, tetőn kialakított napelemparkja épül 12 megawattos csúcsteljesítménnyel az Audi Hungaria két logisztikai központjának 160 ezer négyzetméteres tetőfelületén.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.