Félmilliárd eurós megrendeléssel 2024-ig fedezte lítium igényét a BMW konszern egy kínai bányavállalatnál.
A BMW AG 540 millió eurós lítium-szállítási szerződést kötött a kínai Ganfeng vállalattal. A szerződés hatálya 2024 végéig tart. A kínai vállalat Ausztráliában termeli ki az akkumulátorok gyártáshoz szükséges lítiumot.
A szerződéssel biztosítottuk akkumulátor szükségletünk lítium igényét
– közölte Andreas Wendt beszerzési igazgató. „2023-ban már 25 elektromosított modell szerepel majd kínálatunkban és ezeknek több mint a fele teljesen elektromos hajtású lesz. Ezzel párhuzamosan nyersanyagigényünk is megnövekedik.” – hangsúlyozta.
A BMW tervei szerint 2025-ben már minden harmadik Európában eladott autója elektromos vagy hibrid hajtású lesz.
A következő, ötödik generációs akkumulátorok gyártásához a BMW saját maga szerzi be ausztráliai és marokkói bányákból a szükséges mennyiségű kobaltot is akkumulátorcella beszállítói, a kínai CATL és a dél-koreai Samsung SDI számára. Kobaltszükségletét 2025-ig fedezte már a BMW.
A két ázsiai cég által gyártott akkumulátor cellákból a BMW saját maga állítja elő az autóihoz szükséges akkumulátor egységeket dingolfingi, spartanburgi és shenyangi gyáraiban. Akkumulátorcella igényét a BMW 2031-ig fedezte már a CATL vállalatnak adott 7,3 milliárd eurós és a Samsung SDI-nek adott 2,9 milliárd eurós megrendeléssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.