A Gazdasági Versenyhivatala (GVH) megállapította, hogy
a Telenor Magyarország Zrt. jogsértést követett el egyes reklámjaival, mert több mint egy évig nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy 0 Ft-osnak vagy kedvezményes árúnak hirdetett készülékei díjának egy részét beépítette az előfizetői díjba,
amely így magasabb lett, mint az azonos tartalmú és idejű elköteleződéssel járó előfizetéseké.
A hatóság a jogsértésért 1,8 milliárd forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A hatóság kiemelte, hogy enyhítő körülménynek számított azonban, hogy a cég átalakította kommunikációs gyakorlatát az együttműködés és a megfelelés jegyében – bár nem orvosolta teljes mértékben a versenyproblémát. További bírságcsökkentő körülmény volt a cég megfelelési programjának fejlesztése.
A Telenor szerint
a reklámkampány vizsgált időszaka alatt rendkívül nagyösszegű ártámogatást biztosított a fogyasztók számára, így a GVH egy olyan gyakorlatot kifogásol, ami az ügyfelek döntő többségének biztosan kedvező volt.
A Telenor a kifogásolt reklámkampánnyal kapcsolatos – közel két évig tartó – vizsgálat során mindvégig teljes mértékben együttműködött a GVH-val az ügy tisztázása érdekében. A mobiltársaság álláspontja szerint a GVH által kifogásolt hirdetésben jogszerűen járt el.
Korábban a GVH a Vodafone-t is megbírságolta, mert a hatóság szerint a cég megalapozatlanul állította piacelsőségét „Európa legnagyobb 4G partnerhálózata” és „Európa legnagyobb 4G hálózata” szlogenjeivel.
A vállalkozásnak 1 milliárd 176 millió forintos bírságot kell fizetnie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.