BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új platformokra lopakodnak a kkv-k

Egyre több kis- és középvállalkozás használja az Instagramot, a népszerű online képmegosztó alkalmazást – derül ki a Marketing Commando felméréséből.

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a kkv-k körében, ám egyre többen döntenek az Instagram mellett a hatékonysága miatt. Hiába van bénítóan sok alternatíva online eszközökből, egyre emelkednek a költségek, ezért a kkv-k keresik az ingyenes vagy olcsó eszközöket – derül ki a Marketing Commando 1250 fő megkérdezésével készült online felméréséből.

Az első háromban nincs meglepetés: a Facebook a legnépszerűbb eszköz a kkv-k marketingeszköztárában.

Második a honlap, amit az ajánlás követ harmadikként. Az Instagram a negyedik helyre ugrott, hajszálnyival megelőzve a Google-t. Évek óta először idén erősödött a keresőoptimalizálás, amely így a hatodik helyen végzett. Hetedik a blog, nyolcadik az ajánlatkészítés, kilencedik a hírlevél, tizedik a YouTube.

A legnépszerűbb kkv-marketingeszközök 2019

  • 1. Facebook (79 százalék)
  • 2. Honlap (65 százalék)
  • 3. Ajánlás (51 százalék)
  • 4. Instagram (45 százalék)
  • 5. Google (43 százalék)
  • 6. Keresőoptimalizálás (36 százalék)
  • 7. Blog (33 százalék)
  • 8. Ajánlat készítése (32 százalék)
  • 9. Hírlevél (31 százalék)
  • 10. YouTube (29 százalék)
  • A válaszadó kkv-k 79 százaléka használja a Facebookot marketingcélokra, ami nagyon magas arány.

    Hiába csökken egyre az elérés, hiába nő a tartalom-előállítás és a hirdetés költsége, a kék óriás nem veszít népszerűségéből, negyedik éve végez az élen. Pedig a válaszadók nem bíznak benne. A válaszadók mindössze 18 százaléka tartja hitelesnek, amit a Facebookon lát, ezzel szemben a Google találatait 60 százalék.

    Egyre több kkv pártol át az Instagramra, a magas organikus elérés, az alacsony hirdetési költségek miatt, és mert ott hatékonyan elérhetők a fiatalabb generációk. Legalábbis jelenleg. Ugyanis az Instagram a Facebook tulajdonában van, ami a korábbi tapasztalatok alapján bármikor megváltoztathatja a feltételeket. De addig is, akinek a célközönsége instázik,annak tanácsos használni

    – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

    Fotó: AFP

    Drágul az online

    A válaszadó kkv-k évente átlagosan 5 millió forintot költenek marketingre. Az online hirdetési költségek a válaszadók 63 százaléka szerint emelkedtek a tavalyihoz képest. A fejlesztési költségeket 60 százalék, a tartalomfejlesztési kiadásokat 37 százalék értékelte magasabbnak.

    Wolf Gábor szerint a drágulás hatására a marketingeszközök közt népszerűsödnek az ingyenes és olcsó lehetőségek, amivel a kkv-k kompenzálni próbálják a megdrágult hirdetéseket.

    Ugyanakkor tovább nehezíti a cégek helyzetét, hogy túlkínálat van marketingeszközökből.

    Tíz év alatt tízszeresére, több mint százra bővült a marketingeszközök száma. Ebből a bénító kínálatból leggyakrabban a trendi vagy az egyszerű megoldásokat választják a kkv-k, a célravezető helyett.

    A marketingtörténelem megismétli önmagát

    A marketing olyan, mint a divat: ciklikus – magyarázza Wolf Gábor. Amikor megjelenik egy új marketingeszköz, kevesen használják, nincs verseny, alacsony a költség, nagy a hatékonyság, ami nagyszerű lehetőség a kis cégek számára. Ahogy az újdonság elterjed, egyre többen kezdik használni, nő a verseny, nőnek a költségek, romlik a hatékonyság. Ez játszódott le korábban offline, most pedig online.

    Wolf Gábor úgy véli, ebben a piaci helyzetben tanácsos szakértőkre bízni a hirdetések kezelését, hogy a hatékonyság növekedjen.

    Ugyanakkor új eszközöket kell keresni, azonban nem csak online: érdemes elkezdeni kísérletezni offline eszközökkel is.

    Ugyanis ha nem gyakoriság, hanem hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a kkv-k által használt marketingeszközöket, egészen más sorrendet kapunk. Míg gyakoriság alapján egyetlen offline eszköz sem szerepel a top tízben, hatékonyság szerint négy is.

    A kkv marketingeszközök sorrendje hatékonyság szerint 2019

  • 1. Ajánlás – offline
  • 2. Facebook
  • 3. Google
  • 4. Honlap
  • 5. Webshop
  • 6. Networking – offline
  • 7. Hírlevél
  • 8. Keresőoptimalizálás
  • 9. Hideghívás – offline
  • 10. Rendezvény – offline
  • Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.