Sorra jelennek meg vélemények arról, hogy van oka az aggodalomra az internetes tévészolgáltatásban élen járó Netflixnek az egyre inkább a túltelítettség jeleit mutató piacon.
Egy frissen megjelent kutatás szerint a megkérdezettek majdnem hét százaléka várhatóan lemondja Netflix-előfizetését a következő néhány hónapban azok közül, akik eddig a Netflix mellett a Disney+ internetes tévészolgáltatását is használták.
A Bank of America elemzéséből kiderült, hogy az ezerfős mintán végzett felmérés kapcsán a készítőknek is vannak fenntartásaik. A CNBC internetes kiadása Nat Schindler és Justin Post elemzőket is idézi.
Kételkedünk abban, hogy a válaszadók valóban ekkora arányban ténylegesen el is fordulnának a szolgáltatótól
– mondták. Kifejtették, hogy azért is szkeptikusak, mert korábban a Bloomberg közölte, hogy a Netflix tíz nappal a Disney saját streamingszolgáltatásának indulása után sem látta jelét annak, hogy felhasználói lemondanák az előfizetést.
Ehhez képest egy másik 2500 fős kutatásról beszámolva a héten arról írtak a Los Angeles Times online felületén, hogy akár egymillióan a Disney+-ra válthattak a Netflixről a filmforgalmazó saját szolgáltatásának november közepi indulása óta.
Szakértők szerint, ha a streamingpiacon úttörő Netflixtől valóban nagyobb arányban fordulnak el az előfizetők, akkor a cég üzleti előrejelzésének főbb számait is módosítani kell majd.
A több mint 7000 embert foglalkoztató Netflix részvényei a mostani hírek ellenére eddig jól teljesítettek decemberben. A szerdai kereskedésben 3 százalékos ralit produkáltak a cég papírjai, míg a legújabb ellenlábas egy hónappal ezelőtti startja óta 11 százalék felett drágultak a vállalat részvényei. A cég 2016 végére a világ szinte összes országában elérhetővé vált, és csak Amerikában mintegy 60 milliós előfizetői tábort gyűjtött.
A jelentős múltra visszatekintő filmforgalmazónak sem lehet oka panaszra új szolgáltatása, a Disney+ miatt. Alig egy nappal az indulása után már 10 millió ügyfelet szerzett, és a Disney részvényei az online tévé indítása óta majdnem 6 százalékkal emelkedtek.
Korábban az egyik New York-i székhelyű bankház elemzője azt állapította meg, hogy akár négymillióan is faképnél hagyhatják a Netflixet a jövő évben, mivel a sorra megjelenő új szolgáltatók rendre alacsonyabb árakkal csábítják magukhoz az előfizetőket. Emiatt a szakértő szerint a Netflixnek alacsonyabb árszabást kellene alkalmaznia, és az így keletkező kiesést hirdetésekkel kompenzálnia.
Idehaza 2016 januárjától érhető el a Netflix. Idén november elején jelent meg saját felületével ebben a szegmensben az Apple is, és ekkortól Magyarországon is elérhetővé vált az Apple TV+ a cég saját ügyfelei körében. Magyarországon ezek a termékek jellemzően 2000–4000 forint közötti havidíjért érhetők el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.