A vártnál nagyobb bevételek mellett a vártnál nagyobb nyereséget termelt a McDonald's amerikai gyorsétteremlánc a december végén zárult negyedévben, és azt ígérte, hogy idén többet költ technológiai fejlesztésekre és kutatás-fejlesztésekre.
Az amerikai vállalat szerdán közölte, hogy
adózott eredménye 1,57 milliárd dollár, részvényenként 2,08 dollár volt az október-decemberi időszakban a 2018 azonos időszakában elért 1,41 milliárd dollár, részvényenként 1,82 dollár után.
Az egyszeri tételek nélkül számolt 1,97 dolláros részvényenkénti nyereség 1 centtel haladja meg az elemzői várakozásokat.
A vállalat globális forgalma éves szinten 4 százalékkal, 5,35 milliárd dollárra nőtt. Elemzők valamivel alacsonyabb összeget, átlagosan 5,31 milliárd dollárt vártak.
A tavalyi egész évben a McDonald's bevételei 21 milliárd 76 millió dollárra rúgtak, 51,3 millió dollárral haladták meg az egy évvel korábbit. A nyereség 101,1 millió dollárral, 2 százalékkal, 6 milliárd 25 millió dollárra kúszott fel. Az egy részvényre jutó nyereség a 2018-ban elért 7,54 dollárról 7,88 dollárra nőtt.
Az összehasonlítható alapon számított globális forgalom a tavalyi negyedik negyedévben és az egész évben egyaránt 5,9 százalékkal nőtt, jóval meghaladva az elemzők által várt 5,23 százalékot.
Az utóbbi pár évben a McDonald's, hogy növelje vendégeinek számát és piaci részesedését a gyorséttermek között,
korszerűsítette éttermeit, bővítette szolgáltatásait és ételválasztékát.
Az Egyesült Államokban, ahonnan profitja nagy része származik, a McDonald's összehasonlítható alapon számított eladásai a tavalyi negyedik negyedévben éves összehasonlításban 5,1 százalékkal nőttek, meghaladva az elemzők által várt 4,67 százalékot. Ezzel együtt a vendégek száma 1,9 százalékkal csökkent október-decemberben, de az egész évet tekintve 1 százalékkal nőtt.
A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az Apple, a Google, a Microsoft, az Amazon, a Facebook, a Coca-Cola, a Samsung, a Disney és a Toyota után
a tizedik helyre került 2019-ben a McDonald's 43,8 milliárd dollár márkaértékkel. Egy évvel korábban még a 9. helyen állt.
A befektetők jól fogadták a negyedéves eredményeket, a vállalat részvénye szerdán 0,30 százalékos pluszban nyitott a New York-i értéktőzsdén, szűk két órával később már 2,38 százalékos pluszban, 215,53 dolláron forgott, eddigi napi maximumán, 216,40 dolláros árfolyamon, 2,85 százalékos nyereségben jegyezték.
A McDonald's-részvények értéke 11,3 százalékkal nőtt 2019-ben, lemaradt némileg a rivális Chipotle és a Starbucks, valamint az S&P 500-as index étteremláncok árfolyamalakulását tükröző almutatója mögött, utóbbi közel 22 százalékot emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.