Elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc negyedéves nyeresége.
A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte, hogy a november végével záródott pénzügyi utolsó negyedévében az adózott eredménye éves összevetésben 19 százalékkal, 4,212 milliárd svéd koronára (438 millió dollár, 133,9 milliárd forint) emelkedett.
Elemzők jóval kisebb, 3,7 milliárd korona negyedéves profittal számoltak.
A cég negyedéves bevétele 9 százalékkal, 61,694 milliárd koronára nőtt.
A H&M kimutatásai szerint a negyedévben a legnagyobb mértékben Indiában nőttek az eladásai, 33 százalékkal, de 21 százalékkal bővült az értékesítése Lengyelországban, 18 százalékkal Mexikóban, 12 százalékkal Oroszországban, 6 százalékkal az Egyesült Államokban és 3 százalékkal Nagy-Britanniába.
A svéd cég arról is jelentett, hogy november végén 74 országban 5076 üzletet működtetett, 108-cal többet az egy évvel korábbinál. A folyó pénzügyi évben a H&M 200 új üzletet tervez megnyitni és 175-öt bezárni. A H&M 51 ország online piacán is jelen van, ami növekedés az előző évi 43-hoz viszonyítva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.