BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Partra szállt Európában az Alibaba

A hosszú ideig tartó készülődés után Európában megjelenő Alibaba rendkívül kedvező ajánlata dacára­ sem ért el eddig átütő sikert az öreg kontinensen, de a cég vezetői türelmesek.

Rendkívül kedvező ajánlata ellenére is fügét mutattak a délnyugat-európai terjeszkedésbe kezdő AliExpressnek az olyan nagy olasz és spanyol divatcégek, mint a Benetton, a Mango vagy éppen a Tendam (amely egyebek között a Cortefiel márka tulajdonosa) – értesült tegnap a Reuters. A Benetton és a Tendam marad az Amazonnál, a Mango pedig egyik helyen sem árulja portékáit.

Fotó: AFP

A brit hírügynökség azonban arról is beszámolt, hogy az Alibaba-leány európai megjelenése óta eltelt fél évben csak Spanyolországban több ezer vállalkozás regisztrált már az AliExpress platformján, ami nem rossz eredmény ahhoz képest, hogy a spanyol piacra régóta bevezetett Amazon felületén nyolcezer helyi vállalkozás kínálta áruját 2018-ban.

Persze nem bízza a véletlenre a sikert a kínai e-kiskereskedelmi óriás, hiszen a kiszemelt európai piacokon a platformjára lépő cégektől nem kér havi átalánydíjat, az eladóknak csupán 5-8 százalékos jutalékot kell leadniuk az eladott áru bevételéből. Ezzel szemben az Amazon havi nettó 39 eurót számláz a felületén való értékesítés jogáért, a jutalék pedig 7 és 15 százalék között van árucsoporttól függően, sőt a díj – például az ékszerek esetében – még ennél is magasabb.

Az Alibaba egyébként évekig tartó felkészülés után kezdte meg Európa meghódítását, követve a konszern még 2010-ben megalkotott stratégiáját.

 

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számban olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.