Rendkívül kedvező ajánlata ellenére is fügét mutattak a délnyugat-európai terjeszkedésbe kezdő AliExpressnek az olyan nagy olasz és spanyol divatcégek, mint a Benetton, a Mango vagy éppen a Tendam (amely egyebek között a Cortefiel márka tulajdonosa) – értesült tegnap a Reuters. A Benetton és a Tendam marad az Amazonnál, a Mango pedig egyik helyen sem árulja portékáit.
A brit hírügynökség azonban arról is beszámolt, hogy az Alibaba-leány európai megjelenése óta eltelt fél évben csak Spanyolországban több ezer vállalkozás regisztrált már az AliExpress platformján, ami nem rossz eredmény ahhoz képest, hogy a spanyol piacra régóta bevezetett Amazon felületén nyolcezer helyi vállalkozás kínálta áruját 2018-ban.
Persze nem bízza a véletlenre a sikert a kínai e-kiskereskedelmi óriás, hiszen a kiszemelt európai piacokon a platformjára lépő cégektől nem kér havi átalánydíjat, az eladóknak csupán 5-8 százalékos jutalékot kell leadniuk az eladott áru bevételéből. Ezzel szemben az Amazon havi nettó 39 eurót számláz a felületén való értékesítés jogáért, a jutalék pedig 7 és 15 százalék között van árucsoporttól függően, sőt a díj – például az ékszerek esetében – még ennél is magasabb.
Az Alibaba egyébként évekig tartó felkészülés után kezdte meg Európa meghódítását, követve a konszern még 2010-ben megalkotott stratégiáját.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.