Kegyes volt a tavalyi év a luxusmárkák piacához, dollármilliárdok vándoroltak a tehetős vásárlók pénztárcáiból a dizájner termékek gyártóihoz, ráadásul egyre fiatalabb a vevők köre is – ez pedig azt mutatja, hogy a következő években sincs aggódnivalója a szegmensnek. A luxusmárkák piacának mérete 2025-re elérheti a 445 milliárd dollárt – olvasható a Luxe Digital elemzésében.
A portál rangsorolja a tíz legnépszerűbb márkát, az online jelenlétet véve alapul, mivel szerintük manapság semmi sem mutatja meg jobban egy brand értékét, mint az, hogy milyen súllyal szerepel az online világban, mennyi keresést generálnak a termékei, és a manapság népszerű influenszerek mennyire találják vonzónak.
A tízes lista első helyén a Gucci szerepel: a „Gucci” hashtag előfordulása jócskán meghaladta tavaly a konkurens márkákét, jól mutatva, hogy főleg az új generáció befolyásosabb tagjai körében népszerű az olasz divatház.
Ez nem véletlen, hiszen a Gucci számos közösségimédia-kampánnyal fordult a fiatalabb generációhoz, még egy „bizottságot” is felállított, amelynek az a dolga, hogy a lehető legformabontóbb és leghatékonyabb módon szólítsa meg az új vásárlóréteget. A cég saját elemzése egyébként azt mutatja, hogy vásárlóinak több mint a fele a millenniumi generáció tagjai közül kerül ki.
A Luxe Digital listájának második helyén a franciák állnak. A Chanel egyébként „csak” 87. a Forbes száz legértékesebb vállalatot felsorakoztató tavalyi listáján, nyolcmilliárd dolláros (2300 milliárd forint) becsült márkaértékkel.
Érdekfeszítő vizuális megoldásaival és magával ragadó videóival a cég igencsak erősen jelen van az online térben, az Inside Chanel című sorozatuk például egészen 1883-tól, Gabrielle Chanel születésétől mutatja be a világ változását.
A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság pénteki számában
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.