Novemberi indulása óta 28,6 millió előfizetőt szerzett magának a Walt Disney streamszolgáltatása, döntően Észak-Amerikában, miközben a 13 éves, globális piacvezető Netflixnek ugyanitt 67,7 millióan fizetnek a médiatartalmakért. Elemzők húszmilliót meghaladó tábort valószínűsítettek.
A Disney+ népszerűségét annak is köszönheti, hogy a legnagyobb sportcsatornákat összefogó ESPN kínálatával együtt, csomagban is értékesítik, és a „nagyfogyasztók” a szintén a Disney-hez tartozó Hulu streamszolgáltató tartalmait is hozzácsaphatják. A Hulunak önmagában 30,7 millió, míg az ESPN+-nak 7,6 millió előfizetője van.
Bob Iger Disney-vezérigazgató szerint a villámrajtban döntő szerepe volt a Mandalorian című friss Csillagok háborúja-sorozatnak, különösen annak egyik sztárja, Baby Yoda férkőzött a nézők millióinak szívébe.
Nem volt tömeges lemondás azután sem, hogy a sorozat véget ért, ezt Iger a sportcsatornákkal kiegészített és felturbózott kínálattal magyarázta.
Egyúttal megnyugtatta a Mandalorian-híveket, hogy a sorozatból még két szériát rendeltek, így Baby Yoda visszatértére csak októberig kell várniuk. Az új streamszolgáltatást egyébként az előfizetők fele közvetlenül a Disney-nél rendelte meg, amivel tetemes jutalékot is meg tudtak spórolni. Legnagyobb partnerüknél, a Verizonnál nézőik 20 százaléka fizetett be a Disney+-ra.
A Walt Disney friss negyedéves gyorsjelentésében a streamszolgáltatás mellett a témaparkjai teljesítményét emeli ki, filmjei közül a Jégvarázs 2. kiugró nézettségét és bevételét dicséri.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.