BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reggeli a Tiffanynál, ebéd a Vuittonnál

Követve jó néhány riválisát, a Louis Vuitton is belépett a vendéglátás piacára: Oszakában, Japánban nyitotta meg első kávézóját, a Le Café V-t. Megnéztük, hogy melyek azok a luxusmárkák, amelyek már megtették ezt a lépést, és miért döntöttek így.

Az elmúlt néhány évben egyre több luxusmárka kacsingatott a divatiparon túlra, és kezdett tevékenykedni a vendéglátás területén, jellemzően nagyvárosokban nyitva éttermet vagy kávézót. Az utóbbi csapathoz csatlakozott most a Louis Vuitton, amely

hamarosan megnyitja Le Café V elnevezésű kávézóját Japánban, Oszakában.

A tetőteraszos, valójában étteremként funkcionáló vendéglátóhely a Louis Vuitton nemrég felépített Osaka Midosuji butikáruházában található, a négyemeletes divatház is a közeljövőben fogadja majd első vásárlóit.

A kávézót a híres japán séf, Szuga Joszuke közreműködésével tervezte meg a luxuscég, a menüt maga a sztárséf állítja össze. Egy titkos ajtón keresztül az igazi különlegességre vágyók a Sugalabo V nevű étterembe juthatnak – az exkluzív étterem vezetője természetesen maga Szuga, és érdekessége a helynek, hogy

egy időben csak néhány vendéget fogadnak majd, csakúgy, mint a Tokióban már működő Sugalabo étteremben.

Bár az utóbbi időben egyre többször olvashattuk a hírekben, hogy újabb divatház merészkedik a fő profilján túlra, a jelenség korántsem új keletű. Mindez része annak a koncepciónak, amely szerint a luxusdivatipar nem csak a ruhákról és a kiegészítőkről szól,

sokkal inkább – divatos szóval – életérzést akarnak eladni a vásárlóknak, nem kis hangsúlyt helyezve a vevők új generációjára, főleg az ezredforduló táján születettekre.

  • Az elsők egyike az amerikai Ralph Lauren divatház volt, első éttermét, az RL-t, még a múlt évezredben nyitotta meg Chicago híres Michigan Avenue-ján. Azóta New Yorkban, Párizsban és Londonban is jelen van az étterembizniszben.
  • A Gucci nem adja alább a legfelső kategóriánál más területeken sem: a firenzei Gucci Osteria tavaly novemberben, mindössze egy évvel a megnyitása után Michelin-csillagot kapott.
  • Aki pedig a híres film után arról álmodozik, hogy a Tiffanynál reggelizzen (a Truman Capote regényéből Audrey Hepburn főszereplésével a hatvanas évek elején készült film magyar címe, akárcsak a Capote-regényé, Álom luxuskivitelben volt, angolul Breakfast at Tiffany’s címmel ismert), az pár éve már megteheti.

    New Yorkban, az Ötödik sugárúton nyílt meg a Blue Box Cafe, és a jellegzetes Tiffany-kék színben pompázó kávézók azóta Hongkongban és Sanghajban is feltűntek.

    Első európai nyitására pedig a hírek szerint még ebben a hónapban sor kerül,

    Londonban, a Harrods áruházban várják majd a vendégeket, ahol minden fogást természetesen a Tiffany porcelánkészleteiben szolgálnak fel.

    Az olasz Prada megjelenése az ételbizniszben 2015-re nyúlik vissza, ekkor vásárolta be magát többségi tulajdonosként a milánói Pasticceria Marchesi pékségbe, amely 1824 óta működik, és a helyiek ikonikus üzlete. Akárcsak a Prada jó néhány divatcikke, a sütemények és a csokoládék is igazi kézműves termékek. A Pasticceria Marchesinek összesen három üzlete van Olaszországban, és nemrég nyitott egyet a londoni Mayfairben is.

    A Prada egyébként nem csak a vendéglátás irányába mozdult el: a Fondazione Prada csaknem húsz éve szolgálja a művészetkedvelőket kiállítások és filmfesztiválok szervezésével, az alapítvány 2015-ben megnyitotta saját múzeumát is, szintén Milánóban.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.