Tovább bővült az AutoWallis Nyrt. új gépjármű-értékesítése az idei első negyedévben. A növekedésben a csoport nemzetközi disztribúciós üzletága járt élen, mely az előző évivel összehasonlítva 22,5 százalékkal több, összesen 696 darab új járművet értékesített. A növekvő trend a belföldi disztribúciós üzletág új gépjármű-értékesítése esetében is folytatódott:
összesen 744 jármű talált új gazdára, ami 20,6 százalékos bővülésnek felel meg.
A belföldi számok annak fényében különösen pozitívak, hogy ugyanebben az időszakban az új személygépjármű forgalomba helyezés a magyar piacon 4,9 százalékkal már csökkent a DataHouse adatai szerint. Az AutoWallis csoport tevékenysége, hatékonysága, üzleti lehetőségei, értékteremtő képessége szempontjából Közép-Kelet-Európa és a Balkán tekinthető a tényleges működési területnek, ahol a jelenleg lefedett 14 közép-kelet-európai országban változó mértékű a növekedés, és az egyes területek összességében az európai átlag feletti növekedést tudnak felmutatni. A bővüléshez hozzájárul, hogy az AutoWallis leginkább a prémium szegmensben van jelen, mely a releváns régió minden piacán növelte részarányát a személygépjármű-eladásokon belül.
Az Autóipari szolgáltatói üzletágban a szervizórák száma 2,5 százalékkal 11.655-re, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 21,1 százalékkal, 539 darabra bővült. A gépjárműkölcsönzés terén a bérleti események száma 24,1 százalékkal csökkent, elsősorban a turizmus és üzleti célú utazás már februárban elindult hirtelen, jelentős, és remélhetőleg átmeneti visszaesése miatt.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a társaság első negyedéves értékesítési adatai alapján elmondta, hogy
a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott korlátozó kormányzati intézkedések negatív gazdasági hatásai részben már érezhetőek voltak az első negyedévben.
A társaság számol az új gépjármű vásárlások részbeni halasztásával, amit a Kínában március végén újranyitott autószalonok körében végzett felmérés alátámaszt. A kutatás márciusban, a teljes leállás utáni újranyitáskor 53 százalékos látogatottságot mért, míg éves szinten mindössze 10 százalékos visszaesést vetített előre, majd április elején már 70 százalék körüli látogatottságot, valamint autóértékesítési és szerviz árbevételt mért a kínai kereskedésekben. Az átmenetileg visszaeső értékesítés és a turizmus leállása miatt a csoportban leginkább érintett autókölcsönzés lassulásának negatív hatásai érezhetőek, míg a szervizszolgáltatások – igazodva a működési körülményekhez és szabályokhoz – ma is zavartalanul folynak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.