Csökkentek a Heineken söreladásai az első negyedévben a járványügyi korlátozások miatt. A söripari konszern az eladások várható további csökkenése miatt törölte éves eredménytervét. A holland Heineken az első negyedévben 51,6 millió hektoliter sört értékesített, 2,1 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban.
Az üdítőitalokkal együtt a Heineken eladásai 3,9 százalékkal csökkentek.
Csak márciusban 14 százalékkal kevesebb sört értékesített a Heineken, mint egy évvel korábban. A forgalomcsökkenést a Heineken egyértelműen a vírusjárvány megfékezésére elrendelt szociális távolságtartó intézkedésekre vezeti vissza.
A söreladások a konszern minden piacán csökkentek.
Egyes piacokon, például Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban a bolti söreladások emelkedtek ugyan, a vendéglátás forgalomcsökkenését azonban ez nem tudta kompenzálni. Néhány országban pedig, mint például
Dél-Afrikában a sörgyártást is le kellett állítania a Heinekennek.
A második negyedévben az első negyedévinél nagyobb mértékű forgalomcsökkenésre számít a Heineken. A cég várakozásai szerint a visszaesés a vírusjárvány miatt elrendelt korlátozások megszüntetése után is tartósnak bizonyul majd, de ennek mértékét még korai lenne felbecsülni.
A Heineken emiatt visszavonta idei eredmény előrejelzését.
Az éves eredményt ugyanis a cég megítélése szerint a forgalomcsökkenés mellett egyéb, nehezen felbecsülhető tényezők is befolyásolni fogják, mint például a járvány által okozott gazdasági válság hatása az ügyfeleik és beszállítóik bonitására. Az év hátra lévő részében a Heineken a kiskereskedelmi láncok ellátására és az online értékesítésekre összpontosítja figyelmét.
Csökkenti emellett működési költségeit, visszafogja fejlesztési beruházásait és szünetelteti a dolgozók felvételét.
A cég jelezte, hogy a féléves eredménybeszámolóban a hagyományokkal szakítva nem tesz osztalék javaslatot. Bejelentették egyúttal, hogy a vezetőség 2020-as bónuszát törölték.
Az első negyedévben a Heineken nyeresége az egy évvel korábbihoz képest 68 százalékkal 94 millió euróra csökkent. A Heineken az Anheuser Busch után a világ második legnagyobb söripari vállalata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.