BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A járvány ellenére is növekedést produkált az AutoWallis

A társaság 10 százalékkal, 20,2 milliárd forintra növelte árbevételét.

A romló külső környezet ellenére

10 százalékkal, 20,2 milliárd forintra növelte árbevételét az AutoWallis az év első negyedévében.

A belföldi értékesítés 21 százalékkal, a nemzetközi értékesítés 1 százalékkal, míg az autóipari szolgáltatói üzletág árbevétele 13 százalékkal bővült. A Budapesti Értéktőzsde autós vállalatának gazdálkodásában márciusban már érezhető volt a koronavírus-járvány átmeneti negatív hatása, és a társaság eredményét egyszeri tételek is kedvezőtlenül befolyásolták.

Az AutoWallis

  • Belföldi disztribúciós üzletágának árbevétele 21 százalékkal 9,2 milliárd forintra,
  • Nemzetközi disztribúciós üzletágának árbevétele 1 százalékkal 9,1 milliárd forintra,
  • Autóipari szolgáltatói üzletágának árbevétele (amelybe a szerviz-szolgáltatások és az autókölcsönzés is tartozik) 13 százalékkal, 1,8 milliárd forintra emelkedett.
  • Az AutoWallis három üzletágának együttes konszolidált árbevétele 10 százalékkal, 20,2 milliárd forintra bővült az első három hónapban.

    Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója
    Fotó: Kallus György

    A csoport eredményességét legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA az eredményességet negatívan befolyásoló, egyszeri tételek nélkül 23 százalékkal 667 millió forintra, a teljes átfogó eredmény 35 százalékkal 156 millió forintra növekedett volna, az egyszeri, átmeneti tételekkel együtt azonban az EBITDA 509 millió forint, míg a teljes átfogó eredmény -582 millió forint volt.

    Ormosy Gábor, a társaság vezérigazgatója kiemelte, hogy bár az AutoWallis működése nem független az európai autópiactól, azonban a csoport tényleges működési régiója a tavaly meghirdetett stratégiának megfelelően Közép-Kelet-Európa és a Balkán, ahol elsősorban prémium gépjárműveket forgalmaz és nyújt ezekhez kapcsolódóan autóipari szolgáltatásokat.

    A koronavírus-járvány rövidtávon ugyan kedvezőtlenül hat a piaci szereplőkre általában, de az említett régiók és a prémium szegmens számai tartósan jobbak lehetnek, mint az EU és a teljes autópiac mutatói. Ez a trend fennmaradhat, így továbbra is tartható az AutoWallis stratégiájában meghirdetett cél, mely szerint 2024-re organikus és akvizíciós úton 130 milliárd forint fölé emelkedhet az árbevétel.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.