A karanténhelyzet és a turizmus leállása okozta globális lassulás következtében soha nem látott válsággal néz szembe a luxusipar.
Az első negyedéves, 25 százalékosra becsült zsugorodás után tovább romlik a helyzet a második negyedévben, a piac várható visszaesése az egész év során 20–35 százalék közé tehető
– áll a Bain & Company piackutató cég legfrissebb iparági elemzésében.
Kína ugyanakkor már a kilábalás irányába mutat – állapítja meg az elemzés. A kínai vásárlók, úgy tűnik, továbbra is a szegmens hajtóerői lesznek, az előrejelzésekben úgy kalkulálnak, hogy 2025-re az összes luxusvásárló 50 százaléka kínai lesz. Szintén jelentősen emelkedett az online vásárlások száma a válság alatt, ezen az értékesítési csatornán a becslések szerint 2025-ig az összes eladás 30 százalékát bonyolítják le.
A Bain & Company 2020-as tavaszi, frissített luxusiparági tanulmánya szerint ugyan a piac belátható időn belül magához tér, de a játékszabályok már sosem lesznek a régiek. „Idővel fellendül a luxuspiac, ám az iparág jelentős átalakuláson megy keresztül – állítja Claudia D’Arpizio, a Bain & Company vezető munkatársa, a tanulmány egyik szerzője. – A koronavírus-járvány kreatívabb megoldásokra, stratégiákra és gyorsabb innovációra készteti a piac szereplőit, hogy kielégíthessék a megváltozott vásárlói igényeket.”
A korlátozások utáni világ jókora változásokat mutat majd ezen a téren is – vélik a tanulmány szerzői, mivel az elzártságban töltött idő megváltoztatja az embereket.
Mire az emberek fokozatosan kijönnek a karanténból, máshogy fogják látni a világot, a luxusmárkáknak pedig alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz
– véli az elemzés egy másik szerzője, Federica Levato. A piackutató cég munkatársa azt is hozzáteszi, hogy bizonyos előírások még jó ideig kötelezők maradnak, nagy hangsúlyt kell fektetni az üzletekben a biztonságra, de ezt úgy kell kivitelezni, hogy a luxusélmény megmaradjon. Kreatív ötletek kellenek a márkák részéről – állítja.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.