BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Legalább két-három nehéz év elé néznek a luxusipari cégek

A luxuscikkek globális piaca körülbelül 20-35 százalékkal zsugorodhat ebben az évben a koronavírus-járvány gazdasági hatásai­nak következtében. Az iparág soha nem látott válsághelyzetbe került, ami számos szereplőt kényszerít arra, hogy áttervezze a közeljövőt. Néhány év múlva jöhet a fellendülés.

A karanténhelyzet és a turizmus leállása okozta globális lassulás következtében soha nem látott válsággal néz szembe a luxusipar.

Az első negyedéves, 25 százalékosra becsült zsugorodás után tovább romlik a helyzet a második negyedévben, a piac várható visszaesése az egész év során 20–35 százalék közé tehető

– áll a Bain & Company piackutató cég legfrissebb iparági elemzésében.

Kína ugyanakkor már a kilábalás irányába mutat – állapítja meg az elemzés. A kínai vásárlók, úgy tűnik, továbbra is a szegmens hajtóerői lesznek, az előrejelzésekben úgy kalkulálnak, hogy 2025-re az összes luxusvásárló 50 százaléka kínai lesz. Szintén jelentősen emelkedett az online vásárlások száma a válság alatt, ezen az értékesítési csatornán a becslések szerint 2025-ig az összes eladás 30 százalékát bonyolítják le.

Fotó: AFP

A Bain & Company 2020-as tavaszi, frissített luxusiparági tanulmánya szerint ugyan a piac belátható időn belül magához tér, de a játékszabályok már sosem lesznek a régiek. „Idővel fellendül a luxuspiac, ám az iparág jelentős átalakuláson megy keresztül – állítja Claudia D’Arpizio, a Bain & Company vezető munkatársa, a tanulmány egyik szerzője. – A koronavírus-járvány kreatívabb megoldásokra, stratégiákra és gyorsabb innovációra készteti a piac szereplőit, hogy kielégíthessék a megváltozott vásárlói igényeket.”

A korlátozások utáni világ jókora változásokat mutat majd ezen a téren is – vélik a tanulmány szerzői, mivel az elzártságban töltött idő megváltoztatja az embereket.

Mire az emberek fokozatosan kijönnek a karanténból, máshogy fogják látni a világot, a luxusmárkáknak pedig alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz

– véli az elemzés egy másik szerzője, Federica Levato. A piackutató cég munkatársa azt is hozzáteszi, hogy bizonyos előírások még jó ideig kötelezők maradnak, nagy hangsúlyt kell fektetni az üzletekben a biztonságra, de ezt úgy kell kivitelezni, hogy a luxusélmény megmaradjon. Kreatív ötletek kellenek a márkák részéről – állítja.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.