Csődöt jelentett a több mint 25 éve működő Robinson Tours. A társaság ügyvezetője, Jakócs Áron Facebook-bejegyzésében egyértelművé tette, hogy döntésük oka az, hogy
ma még nem látható, a koronavírus-járvány után mikor áll helyre a szabad, korlátozások nélküli élet.
A társaság közlése szerint 2020 januárjában több száz utas előlegét fizették vissza a hainani járataik március–szeptember közötti törlései miatt, márciusban pedig, Magyarország határainak lezárásakor, néhány nap alatt többletköltségeket is bevállalva több száz utasuk hazautazását segítették.
A Robinson Tours közlése szerint nincs külföldön tartózkodó utasuk, így a Colonnade Insurance S. A. magyarországi fióktelepénél lévő 380 millió forint értékű kaucióbiztosításuk elegendő arra, hogy a Robinson által szervezett utak esetében valamennyi ügyfelük hozzájusson az általa befizetett összeghez. A biztosító holnapra ígért tájékoztatást a kártérítés folyamatáról. A fizetésképtelenséghez vezető problémát Jakócs Áron is abban látja, hogy a hatályos szabályok szerint az utasoknak az út lemondása esetén 14 napon belül vissza kell kapniuk a szerződésük szerint őket megillető összeget. Ugyanakkor a szállodák, légitársaságok akár több hónapot is megszabhatnak a visszafizetésre.
A Világgazdaság április közepén írt arról, hogy miközben több európai országban már mód van arra, hogy a turisztikai szakma képviselői pénzvisszatérítés helyett később felhasználható vouchereket adjanak az ügyfeleiknek, Magyarországon – hiába lobbizik ezért az utazási irodák szövetsége, a MUISZ is – egyelőre csak ígéret van az ilyen jellegű szabályozásra.
A Robinson Tours közlése további kérdéseket is felvet. Ez ugyanis az első olyan utazási irodás csőd, ahol nincsenek kint ragadt utasok.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.