Az esküvőpiac szolgáltatóinak zöme a leszerződött párokkal időben tudott egyeztetni a kialakult helyzetről, és a házasulandóknak csak kevesebb mint 10 százaléka mondta le teljesen a szolgáltatásokat – derült ki az Eskuvotszervezek.hu által végzett nem reprezentatív felmérésből. A több mint kétszáz megkérdezett vállalkozó elmondása szerint azok a párok, amelyek végérvényesen lemondták a szolgáltatást, döntően azzal indokolták a lépésüket, hogy egyik vagy mindkét fél elvesztette a munkáját, ezért anyagilag nem engedhetik meg maguknak az esküvőt. A második legnagyobb csoport arra hivatkozott, hogy a polgári esküvőjüket megtartották a járványhelyzet alatt, és lemondanak a lakodalomról.
A válaszadó cégek több mint 81 százalékának teljesen lenullázódott a jövedelme a járványhelyzet következtében.
A legtöbb szolgáltató esetében nem vagy csak kismértékben emelkedtek a beszerzési költségek a veszélyhelyzet hatására. A válaszadók 23,1 százaléka számolt be arról, hogy megnőttek a kiadásai. A pénzügyi tartalékokat tekintve vegyes a kép: 21,7 százalék nyilatkozott úgy, hogy akár az év végéig is kitart bevétel nélkül, 22,2 százaléknak három–öt hónapra elegendő a félretett pénze, 25,3 százalék csak három hónapra elegendő összeggel rendelkezik, és olyan is akadt, aki már csődbe ment vagy közel áll hozzá.
A szolgáltatók 46 százaléka arról számolt be, hogy egyetlen pár sem kérte vissza a foglalóját, és további 25 százalék esetében csak elvétve fordult elő ilyen. A többség (44 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyban befolyásolná a cég anyagi helyzetét, ha hirtelen mindenki visszakérné a foglalót, mivel ezeket az összegeket beforgatják a vállalkozásba, és a működési költségek fedezésére is használják. A megkérdezetteknek csak a 20 százaléka kezeli elkülönítve a foglalót. Az árakon a szolgáltatók 56,6 százaléka nem fog változtatni a jelenlegi helyzetben sem, mert nem emelkedtek a költségei.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.