Csökkent a Panasonic japán elektronikai konszern árbevétele és nyeresége is a március 31-én véget ért 2020-as pénzügyi évben, egyedül az akkumulátorgyártás teljesített jól az elektromos autókat gyártó Tesla növekvő keresletének köszönhetően.
Hétfőn közzétett gyorsjelentése szerint a Panasonic 7490,6 milliárd jen (68,72 milliárd dollár), az előző évinél 6,4 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 20,6 százalékkal kevesebb, 225,7 milliárd jen (2,07 milliárd dollár) adózás utáni nyereséget termelt.
A működési eredmény 28,6 százalékkal 293,8 milliárd jenre (2,69 milliárd dollárra) csökkent a 2020-as pénzügyi évben.
Más japán vállalatokhoz, köztük a Sonyhoz és a Canonhoz hasonlóan a Panasonic sem közölte a folyó pénzügyi évre vonatkozó nyereség-előrejelzését, tekintettel a koronavírus-járvány miatti bizonytalanságokra. A Reuters által megkérdezett elemzők átlagosan 225,46 milliárd jenes nyereségre számítanak a 2021-es pénzügyi évről.
A tavalyi gyengébb eredményeket az magyarázza, hogy gyenge volt a kereslet a Panasonic által gyártott háztartási gépek és elektronikus autó-alkatrészek iránt, illetve a járvány visszavetett egy sor gyártási tevékenységet.
A cég vezetése arra számít, hogy a folyó pénzügyi év második felében lendül fel a kereslet, párhuzamosan az egyes országok gazdaságának újraindításával.
Áprilisban éves összehasonlításban 20 százalékkal csökkent a Panasonic értékesítési árbevétele, ezen belül is a legnagyobb mértékben, 50 százalékkal Észak-Amerikában.
Kínában, ahol a járvány lecsengésével már újraindult az élet, már csak 10 százalékos visszaesést mértek.
A Panasonic 2,07 százalékos pluszban, 809,5 jenes árfolyamon zárta a kereskedést hétfőn a tokiói tőzsdén, ami 10,17 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Az utóbbi 52 hétben 691,7 jen és 1264 jen között mozgott az árfolyam. A tavalyi év után részvényenként 30 jen osztalékot fizet a vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.