BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Párizson a divatvilág vigyázó szemei

Fokozatosan lazítanak a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozásokon a világ számos országában, nem kivétel ez alól Franciaország sem. Lassan újranyitnak a luxusmárkák boltjai is, a vevők visszatérnek a divat fővárosába, ám nem a megszokott módon vásárolhatnak.

A felpróbált ruhák fertőtlenítése, távolságtartás, maszkok, és továbbra is a digitális értékesítési csatornák felé terelés – nagyjából így foglalható össze a járvány utáni vásárlási élmény. Bár a vírus nem tűnt el, a korlátozások fokozatos lazításával Párizsba is visszatér az élet, a két hónapos kényszerű bezártság után a luxusüzletek újra megnyitják kapuikat.

A nyitás utáni első héten a divatipar szereplői Párizsra figyeltek: visszatérnek-e, és ha igen, hogyan a luxusüzletek vásárlói, és milyen új szabályokkal kell még jó ideig együtt élni.

A Vogue Business az első hét tapasztalatait összegző cikkében arról ír: a Le Bon Marché, a több mint 180 éves múltra visszatekintő ismert párizsi luxusáruház május közepén nyitotta meg a kapuit, ez alkalomból a menedzsment a bejáratnál üdvözölte a visszatérő vásárlókat – kézfogás helyett kézfertőtlenítővel és maszkban köszöntve őket.

Az áruházban elhelyezett táblák sem engedik, hogy a vásárló elfelejtse: egy világméretű járvány okozta karantén után minden megváltozik. A szépségápolási osztályon az eladók nem sminkelik ki a vásárlókat, ahogy korábban, a próbafülkéket minden egyes vevő után fertőtlenítik, a felpróbált, de meg nem vásárolt ruhákat pedig kigőzölik, és 24 órára külön teszik a többitől.

Fotó: Dominique Boutin / Sputnik / AFP

A kereskedők tehát mindent elkövetnek, hogy a vásárlók biztonságban érezzék magukat. Bár Franciaország a globális luxuspiac mindössze 6 százalékát mondhatja magáénak (a Bain & Company ez irányú kutatása szerint Párizs 4 százalékkal szerepel), az ország a nyugati gazdaságok közül elsőként nyitott újra nem létfontosságú üzleteket a szigorú karantén után.

Franciaország a legtöbb luxus­divatmárka főhadiszállása, Párizs pedig a divat és luxus szimbóluma, ahol a nagy márkák nagy flagship üzletekkel képviseltetik magukat. Ezek közül nem egy, például a Louis Vuitton márkaüzlete a Champs-Élysées-n igazi turistalátványosság is.

Az újranyitás fokozatos. A 40 ezer négyzetméteresnél nagyobb alapterületű plázák és áruházak – mint például a Galeries Lafayette vagy a Printemps a Haussmann sugárúton – egészen július 10-ig zárva maradnak.

A Galeries Lafayette kisebb üzlete a Champs-Élysées-n ugyanakkor kinyithatott, miként csaknem az összes nagyobb luxusmárkáé, többek között a Hermèsé és a Balenciagáé is.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.