A felpróbált ruhák fertőtlenítése, távolságtartás, maszkok, és továbbra is a digitális értékesítési csatornák felé terelés – nagyjából így foglalható össze a járvány utáni vásárlási élmény. Bár a vírus nem tűnt el, a korlátozások fokozatos lazításával Párizsba is visszatér az élet, a két hónapos kényszerű bezártság után a luxusüzletek újra megnyitják kapuikat.
A nyitás utáni első héten a divatipar szereplői Párizsra figyeltek: visszatérnek-e, és ha igen, hogyan a luxusüzletek vásárlói, és milyen új szabályokkal kell még jó ideig együtt élni.
A Vogue Business az első hét tapasztalatait összegző cikkében arról ír: a Le Bon Marché, a több mint 180 éves múltra visszatekintő ismert párizsi luxusáruház május közepén nyitotta meg a kapuit, ez alkalomból a menedzsment a bejáratnál üdvözölte a visszatérő vásárlókat – kézfogás helyett kézfertőtlenítővel és maszkban köszöntve őket.
Az áruházban elhelyezett táblák sem engedik, hogy a vásárló elfelejtse: egy világméretű járvány okozta karantén után minden megváltozik. A szépségápolási osztályon az eladók nem sminkelik ki a vásárlókat, ahogy korábban, a próbafülkéket minden egyes vevő után fertőtlenítik, a felpróbált, de meg nem vásárolt ruhákat pedig kigőzölik, és 24 órára külön teszik a többitől.
A kereskedők tehát mindent elkövetnek, hogy a vásárlók biztonságban érezzék magukat. Bár Franciaország a globális luxuspiac mindössze 6 százalékát mondhatja magáénak (a Bain & Company ez irányú kutatása szerint Párizs 4 százalékkal szerepel), az ország a nyugati gazdaságok közül elsőként nyitott újra nem létfontosságú üzleteket a szigorú karantén után.
Franciaország a legtöbb luxusdivatmárka főhadiszállása, Párizs pedig a divat és luxus szimbóluma, ahol a nagy márkák nagy flagship üzletekkel képviseltetik magukat. Ezek közül nem egy, például a Louis Vuitton márkaüzlete a Champs-Élysées-n igazi turistalátványosság is.
Az újranyitás fokozatos. A 40 ezer négyzetméteresnél nagyobb alapterületű plázák és áruházak – mint például a Galeries Lafayette vagy a Printemps a Haussmann sugárúton – egészen július 10-ig zárva maradnak.
A Galeries Lafayette kisebb üzlete a Champs-Élysées-n ugyanakkor kinyithatott, miként csaknem az összes nagyobb luxusmárkáé, többek között a Hermèsé és a Balenciagáé is.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.