A logisztikai központunk egy
8800 négyzetméteres hűtőraktárral bővül, így megduplázzuk a magyarországi hűtőraktár-kapacitásunkat
– mondta lapunknak Bernhard Haider. Az Aldi hazai ügyvezető igazgatója hozzátette: a több milliárd forintos fejlesztés jóval nagyobb hűtött-termék kínálatot tesz lehetővé, egyúttal 50 fővel növeli raktári dolgozók létszámát, így csak a logisztika területén több mint 550 embernek adnak munkát. A terv szerint még az idén átadják és üzembe helyezik a raktárat. Összesen csaknem 8,5 milliárd forintot fordítottak beruházásra az elmúlt évben, ebből 4,6 milliárdot a hálózat bővítésére, amire az idén is ehhez hasonló összeget szánnak. „Számos beruházást indítottunk, hogy versenyképesek maradjunk, a piacra lépésünk óta pedig már több mint 184 milliárd forintot fektettünk be Magyarországon” – összegzett Haider.
A járványhelyzet okozta változásokat úgy összegezte Bernhard Haider, hogy
a márciust több hullámban pánikvásárlások jellemezték, áprilisban viszont elmaradt a várakozásoktól a húsvéti forgalom a korábbi felhalmozások, illetve a kijárási korlátozások miatt.
Májusra már kirajzolódtak az új fogyasztói trendek: a home office és a sokáig zárva tartó vendéglátóipari egységek miatt sokan főztek otthon, amit az alapvető és tartós élelmiszerek iránti megnövekedett kereslet is igazol.
A kiskereskedelmi különadó kapcsán az ügyvezető kijelentette: egy ilyen válság, ami egyszerre érinti a gazdaságot, az egészségügyet és a társadalom eddigi működését, mindenki részéről áldozatokkal jár, ezért jogkövetők, megfizetik a különadót. A plázastopra vonatkozó kérdésre a diszkontlánc első embere hangsúlyozta: a pénzügyi keret a mostani bővülési ütemnél nagyobb expanzióra is lehetőséget adna.
Az új üzletek építése hosszú távon, éves szinten kiszámítható mértékben jelentene stabil megbízást a hazai építőiparnak, amire a lakásépítések visszaesése, illetve a vírus következtében kialakult válság miatt szüksége is lehet
– fogalmazott a vállalatvezető.
A kínálat több mint 50 százaléka magyar cégektől érkezik, és a beszállítóinkkal azon dolgozunk, hogy ami még nem érhető el hazai forrásból, a jövőben azt is itthonról szerezzük be – vallott a beszerzésről Bernhard Haider. Rávilágított, hogy az Aldi stabil partnere 260 magyar termelőnek és gyártónak, de a Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával szorosan együttműködve számos hazai cég nemzetközi piacra lépését is segítik.
A foglalkoztatásról az ügyvezető elmondta: a részmunkaidős foglalkoztatási modell sikerességét igazolja, hogy
az üzletvezetőket leszámítva a bolti eladók mintegy 85 százaléka részmunkaidőben dolgozik, és így is kimagasló, más szektorokkal is versenyképes bért tudhat magáénak.
A logisztikában bő 40, az adminisztráción mintegy 20 százalék választja a részmunkaidőt. A családanyák számára is rendkívüli rugalmasságot biztosít ez a modell, ezért a hölgyek 80 százaléka a részmunkaidős szerződést választja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.