Üres kézzel távoztak a legnagyobb amerikai légitársaságok vezetői a Mike Pence alelnökkel folytatott pénteki tárgyalásukról. Miután kiderült, hogy újabb pénzügyi segítségre nem számíthatnak, arról ment a disputa, hogy a kormányzat kötelezővé teszi-e az utasok számára a beszállás előtti lázmérést, és ha igen, kinek a feladata lesz elvégezni.
A Delta, az American, a JetBlue és a Southwest vezetői ezt a feladatot a járványügyi hatóságokra testálnák, mondván, a közbizalmat jobban szolgálná, és az embereket megnyugtatná, ha hivatalos jogosítványokkal felruházott szakemberek ellenőriznék az utasokat.
A járványügynek azonban más területeken is helyt kell állnia, ezért inkább leadná ezt a rutinfeladatot. A közlekedésbiztonságiak vállalnák a lázmérést, ha annak költségeit megtérítik számukra, és világosan elhatárolnák a felelősségi köröket. A lázas utasok kiszűrése technikai kérdés, de hogy mi lesz velük utána, abban nincs konszenzus.
Az egyértelmű, hogy nem engedik őket a fedélzetre, ám a légitársaságok a jegy árának visszafizetését csak akkor vállalják, ha a hatóság tartja vissza az utast. Az utazás biztonságát, a fertőzésveszély minimalizálását garantáló intézkedések nélkül a történetük legnagyobb válságát élő amerikai légitársaságok nem tudnak talpra állni. Ehhez képest az az igényük, hogy
Washington tegye kötelezővé a lázmérést és a maszkviselést, a legkisebb kiadással járó bizalomnövelő intézkedések közé tartozik. Annyiban maradtak, hogy a kormányzat vizsgálja a lehetőséget.
A briteknél ezzel szemben eredményes a légi közlekedés és a turizmus érdekképviseleteinek segélykiáltása, a kormány eltörli a 14 napos kötelező karantént a szigetországba érkezők számára.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.