Számottevően bővült a kereskedelmi faktoringgal foglalkozó cégek ügyfélköre a járvány alatt, miközben az eddig aktív szektorok mellett új ágazatok kezdtek érdeklődni a szolgáltatás iránt – közölte a BÁV Faktor. A szolgáltató tapasztalatai szerint az építőiparban maradt a leglátványosabb az intenzitás: a járvány előtt a potenciális ügyfelek 16 százaléka, az elmúlt hónapokban csaknem a fele érkezett ebből az ágazatból. Mellettük a feldolgozóipar és a kereskedelem is fellendült: főleg a higiéniai termékekkel és az élelmiszeriparral foglalkozók, valamint az őket kiszolgáló logisztikai cégek akartak faktorálni.
A beérkező megkeresések szerint a legnagyobb visszaesést az adminisztratív és a szolgáltatásokat támogató vállalkozások részéről tapasztalták – a járvány előtt a megkeresések 18 százaléka érkezett ebből a szegmensből, az elmúlt hetekben ez az arány 2 százalékra csökkent. Visszaesést tapasztaltak a nem élelmiszer-kereskedelemmel és a gépjárműjavítással foglalkozó ágazatokban is.
A válság első napjaiban 40 százalékkal nőtt a megkeresések száma. Akkor azt feltételeztük, hogy a likviditás megőrzése miatt szimpatizálnak egyre többen a számlák előfinanszírozásával. Ez persze továbbra is fontos szempont a vállalkozásoknak, de a legtöbben mégsem kifejezetten csak ezért léptek velünk kapcsolatba. A szolgáltatással járó vevőminősítés, kockázatelemzés is ugyanennyire fontos szempont volt a legtöbb új ügyfélnek. Az üzleti bizalom megtartásához tényeken alapuló döntésre van szükség, amely a faktoringszolgáltatás szerves részét képezi
– monda el Rátkai Tamás, a BÁV Faktor alapító-vezérigazgatója.
A kereskedelmifaktoring-piac az elmúlt években folyamatosan nőtt Magyarországon, 2019-ben az előző évhez képest 28 százalékos növekedést mért a Magyar Faktoring Szövetség. Az éves faktorált forgalom 22 százaléka mikro- és kisvállalkozásokhoz, 48 százaléka közép-, 31 százaléka pedig nagyvállalatokhoz köthető.
A cikket a Világgazdaság hétfői számában is elolvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.