BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rátaláltak a faktoringra a cégek

Az építőiparban és az élelmiszer-kereskedelemben megháromszorozódott az érdeklődés a faktoring iránt az utóbbi hónapokban. A legtöbb vállalkozás a gazdasági visszaesésre, a megváltozott ­fizetési határidőkre és a csökkenő bizalomra hivatkozva választotta a faktoringot.

Számottevően bővült a kereskedelmi faktoringgal foglalkozó cégek ügyfélköre a járvány alatt, miközben az eddig aktív szektorok mellett új ágazatok kezdtek érdeklődni a szolgáltatás iránt – közölte a BÁV Faktor. A szolgáltató tapasztalatai szerint az építőiparban maradt a leglátványosabb az intenzitás: a járvány előtt a potenciális ügyfelek 16 százaléka, az elmúlt hónapokban csaknem a fele érkezett ebből az ágazatból. Mellettük a feldolgozóipar és a kereskedelem is fellendült: főleg a higiéniai termékekkel és az élelmiszeriparral foglalkozók, valamint az őket kiszolgáló logisztikai cégek akartak faktorálni.

A beérkező megkeresések szerint a legnagyobb visszaesést az adminisztratív és a szolgáltatásokat támogató vállalkozások részéről tapasztalták – a járvány előtt a megkeresések 18 százaléka érkezett ebből a szegmensből, az elmúlt hetekben ez az arány 2 százalékra csökkent. Visszaesést tapasztaltak a nem élelmiszer-kereskedelemmel és a gépjárműjavítással foglalkozó ágazatokban is.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

A válság első napjaiban 40 százalékkal nőtt a megkeresések száma. Akkor azt feltételeztük, hogy a likviditás megőrzése miatt szimpatizálnak egyre többen a számlák előfinanszírozásával. Ez persze továbbra is fontos szempont a vállalkozásoknak, de a legtöbben mégsem kifejezetten csak ezért léptek velünk kapcsolatba. A szolgáltatással járó vevőminősítés, kockázatelemzés is ugyanennyire fontos szempont volt a legtöbb új ügyfélnek. Az üzleti bizalom megtartásához tényeken alapuló döntésre van szükség, amely a faktoringszolgáltatás szerves részét képezi

– monda el Rátkai Tamás, a BÁV Faktor alapító-vezérigazgatója.

A kereskedelmifaktoring-piac az elmúlt években folyamatosan nőtt Magyarországon, 2019-ben az előző évhez képest 28 százalékos növekedést mért a Magyar Faktoring Szövetség. Az éves faktorált forgalom 22 százaléka mikro- és kisvállalkozásokhoz, 48 százaléka közép-, 31 százaléka pedig nagyvállalatokhoz köthető.

A cikket a Világgazdaság hétfői számában is elolvashatja!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.