Azonnali hatállyal kivonta összes Boeing 747-esét a flottából a British Airways, az ikonikus típus nem tér már vissza aktív szolgálatba – közölte pénteken a londoni központú légitársaság.
A British Airways csak 2024-ben nyugdíjazta volna a légiközlekedést forradalmasító típust, de a koronavírus-járvány, illetve az utazási korlátozások miatt a típus sorsa megpecsételődött.
A 747-est még a mai British Airways elődje, a BOAC (British Overseas Airways Corporation) állította forgalomba 1971-ben a London-New York útvonalon, azóta 105 példány szolgált a társaságnál. A British Airways már a második légitársaság a Qantas után, amely a tervezettnél jóval korábban vonja ki a flottából a Jumbo jeteket.
Szakértők szerint a négyhajtóműves gép által biztosított kapacitás, illetve a magas üzemelési költség miatt mondanak le róla a légicégek.
A Bloomberg a hónap elején számolt be arról, hogy
a gyártó Boeing lezárta a 747-es programot, nem vesznek fel új rendelést a gépre.
Utasszállító típust legutóbb 2012-ben adtak el az Air Chinának, azóta csak áruszállító variánsra érkezett megrendelés. A gépet Everettben gyártja a Boeing, kéthavonta készül el egy darab, az utolsó a UPS-hez kerül 2022-ben.
A Boeing 747 mellett az Airbus A380-asa is nehéz helyzetbe került a légiközlekedés válsága miatt. Az Airbus ugyan már a járvány előtt bejelentette a gyártás leállítását, a még forgalomban lévő gépek száma azonban rohamosan csökken.
Az Air France májusban közölte, azonnali hatállyal kivonja a flottájából mind a 12-őt, a Lufthansa egyelőre A380-asai felét vonta ki.
A British Airways csütörtökön állította vissza első Airbus A380-asát aktív szolgálatba, a többi 11 példányt egyelőre Franciaországban tárolják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.