Csak a blokkot hagyták változatlanul az AMG által fejlesztett 4,0 literes V8-as biturbóban, egyébként alapjában véve átalakították a konstrukciót.
Az új főtengelynél 180 fokos ékeléssel helyezkednek el a hengerpárok, új a gyújtási sorrend, egymással szembeni hengereknél történik a gyújtás, ami rázósabb járást eredményez, de a kialakuló gázlengések miatt jobb a hengerek töltése.
Megfordították a hengerfejekben a gázáramlást, a V alak belsejébe távoznak a kipufogógázok, közvetlenül a feltöltőkre érkeznek. Ezeknek nagyobb a kompresszorkerekük, óránként 1100 kilogramm levegőt tudnak mozgatni (az AMG GT R-nél 900 kilogramm ugyanez az érték).
Az M178 LS2 kóddal rendelkező erőforrás legnagyobb teljesítménye 730 lóerő (6700–6900/perc), a maximális nyomaték 800 newtonméter (2000–6000/perc), a leszabályozási fordulat 7200/perc. A 0–100 kilométer per óra gyorsulás 3,2 másodperc alatt megvan, a 200-as sprint kevesebb mint 9 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig óránként 325 kilométer.
A hátsó tengelyre épített hétfokozatú, dupla kuplungos váltót megerősítették a nagy teljesítmény miatt, módosították az áttételeket, a rajtautomatika magasabb fordulatról indít, az érzékenyebb kipörgésgátló kevesebb gumimegcsúszást enged.
Az aerodinamikai csomag egyenesen a versenypályáról érkezik, a nagy első légbeömlős lökhárító például változások nélkül kerül át a GT3-as versenyautóról az utcai autóra. Az első karbonkoptató kétállású (szerelni kell), Race állásba engedve jelentősen csökkenti a karosszéria alá jutó levegő mennyiségét, felgyorsítva a nagy sebességű kanyarodást.
A nagy méretű hátsó spoileren is van aktív légterelő, 20 fokos tartományban állítható gombnyomásra a felső szárny pereme, amely erős fékezésnél felső állásba csapódik, és a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt növelve segít a lassításban.
A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság keddi számában
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.