A Walmart bejelentése szerint második negyedéves bevételei ugrásszerűen növekedtek. Ennek oka természetesen az, hogy a járvány alatt soha nem látott igény támadt az online kereskedelemre és a házhozszállításra – derül ki a CNBC cikkéből.
A vállalat e-kereskedelme az Egyesült Államokban 97 százalékkal növekedett, mivel az ügyfelek csomagjaikat otthonaikban választották ki, rendelték meg, fizették és vették át.
A cég egy üzletére jutó árbevétel 9,3 százalékkal nőtt ebben az időszakban, a legkeresettebb árucikkek az élelmiszerek és háztartási cikkek voltak. Az áruházlánc vásárlói ritkábban, de nagyobb mennyiségben vásároltak.
A vállalat mintegy 1,5 milliárd dollárt fordított a járványvédelemhez kapcsolódó költségekre. A világjárvány, valamint a korlátozások idején a Walmart több mint 400 ezer munkavállalót bérelt online megrendelések teljesítésére, üzletek takarítására és raktárpolcok feltöltésére.
A kötelező zárvatartások idején a nemzetközi nettó árbevétele megcsappant, 6,8 százalékkal 27,2 milliárd dollárra esett vissza, mivel az egyes kormányok bezáratták üzleteit Indiában, Afrikában és Közép-Amerikában is.
A vállalat az online kereskedelem és a házhoz szállításra gyorsan átállt, ezzel pedig a vásárlók újonnan támadt igényeit ki tudta elégíteni.
A Walmart Inc. papírjai 2,26 százalékos pluszban jártak, majd a beszámoló közreadását követően 5,5 százalékig szöktek fel tőzsdenyitás előtt a piacon, ezzel pedig felülmúlva minden várakozást.
Mindennek hatására a társaság egy részvényre jutó korrigált nyeresége (EPS) 1,56 dollár lett a Refinitív elemzői konszenzusa által becsült 1,25 dollárral és a tavaly ilyenkor kimutatott 1,26 dollárral szemben. Kiigazítás nélkül 2,27 dollár lett volna az EPS. Részvényenként 10 centtel csökkentette a kiigazított profitot a szerkezeti átalakítások egyszeri költsége.
A Walmart júliusban elbocsátásokat hajtott végre, de nem közölte a megszüntetett állások számát. A cég 137,7 milliárd dolláros összbevétele majdnem 2 százalékkal szárnyalta túl az előrejelzések átlagát és 5,6 százalékkal a bázisidőszak forgalmát.
A vevők átlagosan 14 százalékkal ritkábban vásároltak, de alkalmanként 27 százalékkal többet költöttek. A Walmart pénzügyi vezérigazgatója, Brett Biggs kiemelte, hogy a vártnál jobb eredményekben nagy szerepe volt annak a pénzügyi segítségnek, amelyet az alacsony jövedelmű amerikaiaknak juttattak a koronavírus-járvány miatt.
Elmondta azonban azt is, hogy az iskolakezdés közeledtével a családok fogyasztási szokásai bizonyosan változni fognak. A hallgatók hetente csak néhány napot töltenek az iskolában, aminek megfelelően másképpen vásárolnak.
A vállalat ugyanakkor nem részletezte pénzügyi kilátásait az év hátralévő részére vonatkozóan. Az első negyedévben is kénytelen volt visszavonni előrejelzését, mondván, hogy számos tényező megváltoztathatja teljesítményt, ideértve a kormány további gazdaságösztönző csomagjait, a fogyasztói magatartást és a járvány hosszát.
A legnagyobb brit ruházati kiskereskedelmi áruházlánc, a Magyarországon is jelen lévő Marks & Spencer 7000 dolgozóját küldi el a következő három hónapban. Ezt a hétezres számot a tervek szerint az önként távozók, illetve a korai nyugdíjazások fogják kitenni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.