A FlixBus Hungary Kft. a következő egy évben az anyavállalat pénzügyi támogatásával tudja fenntartani működését a társaság 2019-es beszámolója szerint. A dokumentumban a cégvezetés arról számolt be, hogy a tulajdonos – a müncheni FlixMobility Gmbh – írásban erősítette meg: pénzzel támogatja magyarországi leányvállalatát, ha arra szükség lesz a vállalkozás folytatásához.
Az intézkedés azért vált szükségessé, mert a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság jelentős hatással van a társaság fő tevékenységére, a szárazföldi személyszállításra. A 2017 áprilisában alapított FlixBusnak kizárólag nemzetközi járatai vannak.
Ezeket a veszélyhelyzet hazai kihirdetésekor, március 17-én felfüggesztette,
majd a korlátozások enyhítése után, június közepén részlegesen újraindította.
Először a Budapest és Bécs között közlekedő buszok álltak forgalomba. Néhány héttel később tizenöt erdélyi város is elérhetővé vált a magyar fővárosból, júliustól pedig a menetrend szerinti távolsági buszok is elindultak a horvát tengerpartra.
A jövőjéről már visszafogottan ír a FlixBus az éves jelentésében. Eszerint 2020-ban csak a nyereséges vonalakat indítja újra, azokat is csökkentett járatszámmal, a kereslettől és a korlátozásoktól függően.
A jövőbeni gazdaságos működés érdekében a társaság él a magyar kormány által bevezetett csökkentett munkaidős támogatással, ezenfelül újratárgyalta a jelentősebb szerződéseit.
A Flixbus Hungary Kft. tavaly már tizenhat ország csaknem 200 célállomására kínált közvetlen összeköttetést Magyarországról.
A budapesti Népliget, Kelenföld, Mexikói út és Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megállókon kívül több hazai városból is közlekednek a járatok, így Pécsről, Harkányból, Győrből, Szegedről és Siófokról.
Az aktuális helyzet kapcsán a Világgazdaság megkereste a társaságot, amely közölte:
Felkészültünk arra, hogy a körülmények változásának megfelelően alakítsuk a hálózatot a következő hónapokban. Szeretnénk a lehető leghamarabb visszaállítani teljes hálózatot.
A hálózatbővítés hatása a pénzügyi eredményekben is visszaköszönt. A cég 2019-ben már közel 504 millió forint árbevételt könyvelt el, 26,3 százalékkal nagyobbat a 2018-as szűk 399 millió forintnál, de a növekedéssel együtt sem termelt nyereséget:
a múlt évet valamivel több, mint 31 millió forint mínusszal zárta a 2018-as 47,3 millió forintos veszteség után.
Mivel a saját tőkéjének a nagysága (mínusz 28,3 millió forint) tavaly sem felelt meg a törvényben meghatározottaknak, pótbefizetést vállalt, amely ígérete szerint még az idén teljesül.
A társaságnak nincs hosszú lejáratú kötelezettsége, a rövid lejáratú pedig mintegy 788 millió forint volt. Ennek nagy része, 661 millió forint az anyavállalattól felvett hitel. A FlixMobility GmbH mint alapító úgy határozott, hogy nem old fel eredménytartalékot, és a 2019-es üzleti évére nem fizet osztalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.