A második negyedévben előfizetői számának növekedése mellett magasabb bevételre tett szert és növelte működési eredményét a román Digi Communications N.V. internet- és kábeltévé szolgáltató vállalat a csoport honlapján közzétett beszámoló szerint.
A Digi a júniussal zárult második negyedévben 310 millió euró, az egy évvel korábbi 294,1 millió eurónál 5 százalékkal magasabb értékesítési árbevételt ért el. Az adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 115,2 millió euró lett, ami 6 százalékkal magasabb az előző évinél, és 37,2 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget jelent.
A Romániában, Spanyolországban, Magyarországon és Olaszországban érdekelt csoport bevétele a legnagyobb mértékben Spanyolországban nőtt, 47 millió euróról 66 millióra. Romániában 188 millióról 189 millióra emelkedett a bevétel,
Magyarországon pedig 55 millióról 50 millióra csökkent. A többi piacán az előző évivel megegyező, 6 millió euró bevételt ért el az idei második negyedévben a Digi.
A csoport legnagyobb piaca – az összes előfizetés 70 százalékával – továbbra is Románia, amely az összes bevétel 61 százalékát és a működési eredmény 75 százalékát termelte ki.
A csoport előfizetéseinek (Revenue-Generating Unit, RGU) száma az egy évvel korábbi 15,5 millióról 9 százalékkal 16,9 millióra emelkedett a második negyedév végére.
Az előfizetések száma Spanyolországban 36 százalékkal 2,283 millióra emelkedett, a DIGI piaci részesedése az országban 3 százalékról 4 százalékra emelkedett.
Romániában 7 százalékkal 11,865 millióra nőtt az előfizetések száma, Magyarországon viszont július végén a DIGI 2,460 millió előfizetéssel rendelkezett, 1 százalékkal kevesebbel a 2019 június végi 2,476 milliónál.
Egyéb piacokon, ami főként Olaszországot jelenti, az egy évvel korábbi 213 ezerről 245 ezerre növelte az előfizetések számát a második negyedév végére a vállalat.
Magyarországon a cég az idei második fél évben 50,5 millió euró bevételt termelt, 8,8 százalékkal kisebbet a 2019 második negyedévi 55,4 százaléknál. A működési eredmény 5,6 százalékkal 15,2 millió euróra csökkent 16,1 millió euróról. A bevételarányos jövedelmezőség 30,0 százalékra emelkedett 29,1 százalékról.
Az év első hat hónapjában a magyarországi bevétel 6,9 százalékkal 102,8 millió euróra csökkent az előző évi 110,4 millió euróról. A működési eredmény viszont 26,6 millió euró lett, 3,5 százalékkal magasabb a 2019 első fél évi 25,7 millió eurónál. A bevételarányos jövedelmezőség a tavalyi 23,3 százalékról 25,9 százalékra javult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.