Mintegy negyven százalékkal nő a padlóburkolatokat gyártó Graboplast Zrt. forgalma a harmadik negyedévben a másodikhoz képest – közölte a győri székhelyű vállalat. A közlemény idézi Jancsó Péter elnök-vezérigazgatót, aki szerint
a speciális padlótermékek közül a sportpadló eladások a harmadik negyedévben meghaladták a tavalyi év azonos időszakának eladásait, ugyanakkor a járvány miatt kialakuló gazdasági visszaesés következtében a showpadlók, az elsősorban balett és színháztermekben használt speciális burkolatok eladása csökkent.
A sportpadló eladások mellett a harmadik negyedévben több térségbe is kiszállították az önfertőtlenítő tulajdonságú Silver Knight elnevezésű padlóburkolatot.
A forgalom bővüléséhez hozzájárult, hogy a Graboplastnak sikerült részt vennie járműipari padlóival kínai metró- és buszfejlesztési projektekben, valamint a közületi padlói számos hazai és környező ország óvoda és iskola felújítása mellett üzbegisztáni iskolákba is bekerültek.
A Graboplast Zrt. tavaly 18,1 milliárd forintos árbevételt ért el, 900 millió forinttal kevesebbet, mint 2018-ban. Bevételeinek több mint kilencven százaléka exportból származik, öt kontinens nyolcvan országába szállítja termékeit.
A Graboplast a lakossági padlók előállítása mellett olyan saját fejlesztésű speciális padlóburkolatokat gyárt, mint a közületi-, sport- és járműipari padlók. A magyar tulajdonú vállalatcsoportnak három telephelyen, Győrben, Kecskeméten és Tatabányán működik gyára, amelyekben mintegy hatszáz embert alkalmaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.